Президентът не трябвало да се стряска, а да дава бързи отговори

Той е задължен да дава подобни обяснения, смятат специалисти

по статията работи: Елица Елефтерова | 22.10.2013 | 10:07

След като вчера стана ясно как президентът Росен Плевнелиев се е сдобил със скъпата къща в Гърция и как е платил за нея, новината сама по себе си предизвика нови въпроси, свързани с осветляването на неговото минало и някои детайли от бизнеса му, които остават тайна за всички, подклаждайки съмнения.

По казуса с къщата на президента Росен Плевнелиев финансистът Емир Хърсев коментира, че е важно президентът да направи одит на сметките си и да оповести резултатите, защото по този начин ще спре всички спекулации и неясноти, свързани с него.

В сутрешния блок на TV7 Хърсев коментираше документи на няколко банки, включително и месечно извлечение по движение на сметките на Дойче банк, които посочват, че е извършен превод на средства от сметката на Плевнелиев към Националната банка на Гърция. Президентът обаче е платил за имота с чек, т.е. в брой.

Няма лошо да се пита как си е купил къщата президентът. Това коментира пък журналистът Явор Дачков. По думите му това не е заяждане на дребно, но президентът реагира емоционално на тези въпроси, които са му били спестени преди президентската кампания. Тогава обаче имаше цензура в страната и тези въпроси бяха недопустими, посочи Дачков.

Президентът не трябва да се стряска, а да дава бързи отговори – веднъж каза, че е платил кеш, после – с чек, после – с банков превод, посочи Дачков, като илюстрира объркването на Плевнелиев.

Като президент той е задължен да дава подобни обяснения, защото е публична личност. Неговата биография е абсолютно неясна за много българи. В същото време има хора, които твърдят, че той е направил парите си по незаконен начин, допълни Дачков.

Според журналиста, когато става въпрос за такива сериозни неща, е необходимо разяснение, а не да се бяга от въпросите. Като пример Дачков посочи Германия, където неотдавна президентът падна, защото имаше само съмнение, че е взел кредит с предимство, а след като избухва скандалът, се е обяснявал за свършеното от него седмици наред.

Нормално е да вярваме на хората, освен ако нямаме доказателство, че не са прави – пък коментира Хърсев. По думите му всяка публична личност трябва да е наясно, че трябва да показва откъде идват парите, с които борави.

Плевнелиев беше абсолютно неизвестен до момента, в който Бойко Борисов не го извади от ръкава си, посочи той. Докато не видя документи как си е платил къщата и откъде са му парите, аз не мога да му вярвам, посочи Дачков.

Според журналиста в момента президентът е под прицел, защото си е позволил да се намеси директно в политиката и тази ответна реакция е напълно в реда на нещата. Като президент Плевнелиев би трябвало да стои извън политиката и да бъде обединител на различните страни.

Друг интересен въпрос предизвика и намесата на Сашо Диков в казуса с имотите на Плевнелиев. Документите за сделката се оказаха концентрирани в един журналист – Сашо Диков. Според Хърсев единствено титулярят на сметката може да му е дал тези документи.

Всичко е чалга в България – с тези думи обясни Дачков фактът, че човекът взел документите от титуляря на сметката, т.е. президента Росен Плевнелиев, утре е решил да дава пресконференция по темата и че същият човек е обвинил журналистката от телевизията Моника Гаджанова, че е платена журналистка.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


37 Steffi To 22.10.2013 | 17:14
Ох, милия прекъснали сме му спокойния живот. Срам и позор за България.
36 ваня иванова 22.10.2013 | 15:41
Как да даде бърз отговор, като трябва да му кажат какво да каже.
35 Andrei Stoichev 22.10.2013 | 15:03
Определено въпросът с имота на Плевнелиев е доста интересен, а самия Росенчо сам се обърка в оправданията си ,което прави нещата още по-съмнителни
34 Vanesa Apostolova 22.10.2013 | 14:39
Нормално,така и трябва да реагира като мъж на място, ама нещата не са така, той винаги се прави на ударен 2-3 дена и чака да види дали хората няма да избегнат въпроса.
33 Kokita Bebita 22.10.2013 | 14:34
Като ощипан и все едно са му взели играчката, да не се стеснява толкова много и да ни отговори.
32 Milica Georg 22.10.2013 | 14:03
Сигурно щеше да е така, ако нямахме толкова компрометиран президент, който прави гаф след гаф и ние се чудим как да му оправим бъкиите след това.
31 Georgi Hristov 22.10.2013 | 13:59
Друг интересен въпрос предизвика и намесата на Сашо Диков в казуса с имотите на Плевнелиев. Документите за сделката се оказаха концентрирани в един журналист – Сашо Диков. Според Хърсев единствено титулярът на сметката може да му е дал тези документи. Е, браво, това е наистина много странно!
30 овчи транс 22.10.2013 | 13:57
президента трябва да дава обяснения за абсолютно всичко и не трябва да се сърди когато го питат за разни неща. просто трябва да вземе един микрофон и да си каже всичко.
29 Albert Nobbs 22.10.2013 | 13:36
Явно е точно така, тъй като това, че има имунитет го навежда на мисълта, че няма право никой да повдига въпроси за имотното му състояние и същия този човек организира дебати за свободота на словото?!
28 Галена Богданка 22.10.2013 | 13:29
Той, че си е лигав и несериозен е така, ама това бихме могли да го преживеем, ако не беше замесен с олигарси и офшорни сделки и сметки.
27 Lady Blossom 22.10.2013 | 13:28
Всички сме цъфнали и вързали с такива политици, като него. Има ги и в Парламента
26 Lady Blossom 22.10.2013 | 13:26
Президентът е кукла на конци. За това е толкова неадекватен - докато му се каже какво да прави и как да отговаря си минава време... и той издиша в намеренията и действията си.
25 Една Българка 22.10.2013 | 13:25
Лиспват му аргументи определено. Защо не извади веднага тези документи в своя защита, а чака Икономедиа първи да излезе в негова ползва с обясителен материал, а после Сашо Диков !?!
24 Галена Богданка 22.10.2013 | 13:23
"Друг интересен въпрос предизвика и намесата на Сашо Диков в казуса с имотите на Плевнелиев. Документите за сделката се оказаха концентрирани в един журналист – Сашо Диков. Според Хърсев единствено титулярят на сметката може да му е дал тези документи." - Отдавна стана ясно, че Нова тв е на ГЕРБ, а росен отдавна си играе комбина с тях. Всъщност и Икономедиа стоят зад гърба му, защото постоянно пишат в негова полза или статии или платени коментари.
23 Lady Blossom 22.10.2013 | 13:22
Не, той първи чака половината медии у нас да го защитят, а после чак се решава да дава отговори пред избирателите си, Поредния популист.
22 emanoil momchev 22.10.2013 | 13:22
Бойко бил извадил Плевнелиев от ръкава си, това ме разсмя.
21 Една Българка 22.10.2013 | 13:21
"По казуса с къщата на президента Росен Плевнелиев финансистът Емир Хърсев коментира, че е важно президентът да направи одит на сметките си и да оповести резултатите, защото по този начин ще спре всички спекулации и неясноти, свързани с него." - Ще направи той. Ясно е, че има какво да крие, няма как да направи публичен одит нали ще се вкара сам в беля.
20 дойна крава 22.10.2013 | 12:56
помисли се за някаква крава и май наистина се мисли за свещена крава. ама дори и да е такава крава, пак трябва да дава обяснения.
19 дойна крава 22.10.2013 | 12:55
да, президента много се е стреснал напоследък и не знам защо така реагира. трябваше да го дава малко по-спокойно, защото няма за какво да се притеснява.
18 Анита Кралева 22.10.2013 | 12:52
Естествено, че трябва да дава обяснения, той да не се сметна за някаква свещена крава?!
17 Пипа Мидълтънова 22.10.2013 | 12:49
Президентът обаче се стряска, тъй като му липсват и аргументи и дар слово и за това реагира по този начин като опарен. На Плевнелиев винаги му е липсвала дипломатичност и такт.
16 p kehaiova 22.10.2013 | 12:34
Като президент той е задължен да дава подобни обяснения, защото е публична личност - именно, но да каже истината, а не да заблуждава хората. Да каже, от къде са му парите за имота.
15 Jessie Mokka 22.10.2013 | 12:03
Е как да отговори, след като не измислил лъжата и не може да реагира толкова бързо. :)
14 Рени Чен 22.10.2013 | 11:53
Плевнелиев вчера най-откровено си отговори на удобните нему въпроси, а другите просто пропусна. Да не говорим, че обясненията му в крайна сметка се оказаха напълно объркващи и подвеждащи.
13 черен ястреб 22.10.2013 | 11:10
Плевнелиев - президентът с офшорките и приятелите олигарси. Чудна картинка.
12 черен ястреб 22.10.2013 | 11:02
И Обама е зависим от частни интереси, ама нашия Плевнелиев си е като една подигравка
11 Старата Госпожа 22.10.2013 | 11:01
Аз не се интересувам от политика, но чух , че президентът ни все го замесват в някъкви скандали, интересно ми е дали това е истина или лъжа.
10 Hrisi Yovcheva 22.10.2013 | 10:59
Като президент той има куп задължения но никое пот тях не върши. гледа само да пази интересите на крупния бизнес.
9 dream on 22.10.2013 | 10:58
Не го ли виждате че е мъж под чехъл. как очаквате този човек да бъде политически лидер
8 мили ванили 22.10.2013 | 10:56
Той е задължен да дава подобни обяснения, смятат специалисти-разбира се че е така,и това не е само според специалистите,хорат очакват от него адекватни и навременни отговори.
7 Jana Kirova 22.10.2013 | 10:56
Редно е наистина Плевнелиев да наложи одит на сметките си и да докаже невинността си, което според мен няма как да се случи, защото е виновен и е присвоявал пари от държавната хазна и данъкоплатците. Най-доброто, което би могъл да направи е да прояви достойнство и да си подаде оставката.
6 чичо съби 22.10.2013 | 10:52
Този президент почва да ме дразни все повече и повече. Винаги говори за някъкви неща, от които никой не се интересува, а забравя за истинските проблеми на България.
5 черен ястреб 22.10.2013 | 10:48
Той Плевнелеив горкият е винаги толкова стреснат и не знае къде се намирам какво остава да взема бързи решения и да дава отговори
4 нелепо съвпадение 22.10.2013 | 10:38
"Той е задължен да дава подобни обяснения, смятат специалисти" - Естествено, че е длъжен. Все пак той ни се води президент, колкото аз да не искам това.
3 reni angelova 22.10.2013 | 10:31
Президентът не трябва да се стряска, а да дава бързи отговори – веднъж каза, че е платил кеш, после – с чек, после – с банков превод, посочи Дачков, като илюстрира объркването на Плевнелиев - точно така стана, той така обърква повече хората. Не му сече брадвата на място, да не говорим, че лъже.
2 Krist Novoselic 22.10.2013 | 10:25
Президентът никога не дава отговори на въпростие, камо ли бързи.. Той или ще се оправдае, или ще измести темата от себе си. Това са българските класики !
1 Topla esen 22.10.2013 | 10:17
Никога не съм го харесвала Росен.Много ми е лигав,несериозен,няма тежестта на президент.

ТВ програма

Кино

  • Сега С БНТ завинаги
  • 19:50 Разкажи ми приказка предаване за...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:30 След новините
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 БГ киновечер: Тревожност тв филм /7...
  • 22:00 Моят плейлист
  • 23:00 По света и у нас
  • Сега bTV Новините - централна емисия
  • 19:40 "Защо, господин министър?" -...
  • 20:00 "Гласът на България" - музикално...
  • 22:20 "Бандата на Оушън 3" - трилър,...
  • 00:50 "Марихуана" - комедия, криминален,...
  • 03:20 "120 минути" - публицистично...
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • Сега Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:40 На фокус след новините
  • 20:00 "Пееш или лъжеш" (премиера) -...
  • 22:00 "Кingsman: Тайните служби" - с уч....
  • 00:50 "Пътищата на живота" - с уч. на...
  • 02:40 "Как да се влюбиш до Коледа" - с...
  • 04:30 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.