Високо напрежение от 25 хил. волта беше пуснато днес по 9750 м железен път от Товарна гара – Видин в посока Дунав мост Видин-Калафат, съобщават от FCC Construccion - компанията-строител на Дунав мост 2.
При монтажа на релсовия път в тези участъци са използвани алуминиево-термитни заварки, които позволяват движение на високоскоростни влакове. Контактната мрежа също е съобразена с тези изисквания и позволява скорост от 160 км в час.
Товарна гара – Видин в посока Дунав мост Видин-Калафат е вторият участък от новото жп трасе, което се изгражда в рамките на проекта. Първият електрифициран участък от 4257 метра - от междугарие Видбол-Видин до Пътническа гара Видин. Той беше пуснат в ескплоатация през ноември 2010 година.
В рамките на проекта по изграждане на прилежащата инфраструктура към моста се изпълняват още три участъка от железния път, два от които не са електрифицирани и по които ще се използва дизелова тяга. Това са участъците от разделен пост – Капитановци до мина "Кошава” (950 м) и от разделен пост – Капитановци до ферибота (600 м). По тяхната дължина в момента се извършва т. нар. "долно” и "горно” строене – строеж на водостоци, железен път и канавки.
Предстои изграждането и на електрифициран участък от 767 м между Пътническа и Товарна гара – Видин. 87% от строителните работи по изграждането на прилежащата инфраструктура към Дунав мост Видин-Калафат, предвидени по договора, вече са изпълнени. Мостът е изпълнен на 71%.