Редица подобрения на градския транспорт започват да работят от днес в столицата. Освен новата трамвайна линия 15, модерни нископодови трамваи ще обслужват и линия 6, с което на пътниците в големите северни квартали се осигурява повече комфорт. Трамвай 8 до Люлин пък ще има повече курсове, с което интервалите за изчакване се намаляват.
Най-голямото подобрение е новата трамвайна линия 15 между Бъкстон и Хладилника, която ще подсили две от най-натоварените трамвайни линии в града - 5 и 10. "С трамвайна линия 15 обединяваме най-натоварени трамвайни коридори в града и възстановяваме липсващата директна връзка между бул. "Цар Борис III” и ул. "Граф Игнатиев” и Лозенец, която винаги е била търсена, но беше прекъсната.” - заяви Борис Бонев, председател на групата на ПП-ДБ и Спаси София в общинския съвет.
"Трамвайният коридор на бул. "Цар Борис III” е доказано най-бързата и все по-използвана връзка с центъра. С новата линия 15 ще намалим интервалите, подобряваме комфорта на пътниците и осигуряваме нови директни връзки за гражданите.” - обясни зам.-кметът инж. Илиян Павлов. Разписанието на новата линия ще бъде синхронизирано с линии 4 и 5 и така се осигуряват равномерни интервали на движение под 3 минути по бул. "Цар Борис III” и ул. "Граф Игнатиев”.
Добри новини има и за жителите на Надежда, Връбница и Обеля - от днес мотрисите по трамвай 6 ще бъдат модерни, климатизирани и достъпни за трудноподвижните "С това искаме да подобрим удобството и да привлечем още пътници в градския транспорт. Пускането на модерни трамваи беше невъзможно без десетките корекции на инфраструктурата, които направихме. Тази промяна беше дългоочаквана от живущите в тези райони, които досега нямаха модерни трамваи.” - казва зам.-кметът по транспорт, инж. Павлов.
От днес линия 8 към Люлин се подсилва и интервалите през целия ден няма да надвишават 10 минути, като се осигуряват и допълнителни курсове до по-късно. Трамваите по линии 3 и 27 пък работят с удължен маршрут до гара София-Север, с което се възстановява удобната връзка между влаковете и трамвайния транспорт в тази част на града.
По думите на зам.-кмета по транспорт, това е едно от най-голямите подобрения на наземния транспорт през последните години. "Изработихме пакет мерки, с които съществено подобряваме градския транспорт. Фокусът неслучайно е към големите и северните квартали, които години наред бяха пренебрегвани. Продължаваме да работим, за да направим градския транспорт истинска алтернатива и да привлечем повече пътници, защото нашата дългосрочна цел е трафикът в града да намалее и въздухът да бъде по-чист. Това няма как да се случи от самосебе си, необходими са конкретни проекти, многобройни промени и сериозни инвестиции. Добрата новина е, че продължаваме да работим по редица други подобрения за транспорта на София и съм убеден, че гражданите ще оценят нашите усилия." - завърши инж. Павлов.