Няма да допуснем приватизация на БДЖ "Товарни превози" на безценица, ако има такава тя ще е на адекватна пазарна цена. Това каза служебният министър на транспорта Кристиан Кръстев по време на представяне на екипа си в министерството.
Той увери, че приватизацията на компанията няма да е под стойността, разписана в Агенцията по приватизация.
Кръстев подчерта, че паралелно се работи за оздравяването на дружеството и допълни, че БДЖ е във фактически фалит от 2008 г.
В момента загубите на холдинга възлизат на 716 милиона лева. Задълженията към най-големите кредитори са средно по около 35 милиона евро на всеки един, отчете Кръстев.
По първия облигационен заем е спряно плащането малко преди той да бъде изплатен и са натрупани допълнително лихви. В момента задължението по него е от порядъка на 6 милиона лева, допълни той.
"Ще направя всичко възможно, за да оздравим дружеството. Каквото е необходимо аз съм на среща", обеща транспортният министър.
Той обясни, че е бил много обезпокоен за състоянието на БДЖ от сигналите, които е получил от големите кредитори.
Според тях няма добра и ясна комуникация с дружеството и те не знаят, какво реално се случва в него.
Кредитният съвет на големите кредитори на БДЖ има консултативен характер, който ще дава ясни послания и ясна информация към кредиторите, но няма да има управленски функции, поясни Кристиан Кръстев.
В понеделник транспортният министър ще се срещне с двата най-големи кредитора, а до този момент се е срещнал със представителите на синдикатите и със Световната банка.
По повод структурните промени в железниците Кръстев заяви, че може да предприеме такива евентуално след две седмици, когато направи пълен анализ на състоянието на компанията.
"Разбира се, че знам какви ще бъдат рокадите, но когато съм наясно с всеки един детайл, ще ви предоставя информацията”, каза Кръстев.
В края на месеца всички нови вагони, закупени от Турция, ще бъдат в България и като мине тестовият период от около една седмица, ще бъдат представени официално на хората, каза още транспортният министър.
Като бивш директор на самолетна компания Кръстев заяви, че ще продължава да подкрепя развитието на авиацията и допълни, че е възможно да има директна връзка София-Ню Йорк, но при условие, че има оператор, който може да изпълни презокеанки полет без междинно кацане.