Рокадите в ръководството на БДЖ – ясни до две седмици

Транспортният министър е обезпокоен за състоянието на компанията

по статията работи: Ивелина Георгиева | 21.03.2013 | 14:02  4 Виж всички снимки
Рокадите в ръководството на БДЖ – ясни до две седмици
inews.bg/Марио Евстатиев

Няма да допуснем приватизация на БДЖ "Товарни превози" на безценица, ако има такава тя ще е на адекватна пазарна цена. Това каза служебният министър на транспорта Кристиан Кръстев по време на представяне на екипа си в министерството.

Той увери, че приватизацията на компанията няма да е под стойността, разписана в Агенцията по приватизация.

Кръстев подчерта, че паралелно се работи за оздравяването на дружеството и допълни, че БДЖ е във фактически фалит от 2008 г.

В момента загубите на холдинга възлизат на 716 милиона лева. Задълженията към най-големите кредитори са средно по около 35 милиона евро на всеки един, отчете Кръстев.

По първия облигационен заем е спряно плащането малко преди той да бъде изплатен и са натрупани допълнително лихви. В момента задължението по него е от порядъка на 6 милиона лева, допълни той.

"Ще направя всичко възможно, за да оздравим дружеството. Каквото е необходимо аз съм на среща", обеща транспортният министър.

Той обясни, че е бил много обезпокоен за състоянието на БДЖ от сигналите, които е получил от големите кредитори.

Според тях няма добра и ясна комуникация с дружеството и те не знаят, какво реално се случва в него.

Кредитният съвет на големите кредитори на БДЖ има консултативен характер, който ще дава ясни послания и ясна информация към кредиторите, но няма да има управленски функции, поясни Кристиан Кръстев.

В понеделник транспортният министър ще се срещне с двата най-големи кредитора, а до този момент се е срещнал със представителите на синдикатите и със Световната банка.

По повод структурните промени в железниците Кръстев заяви, че може да предприеме такива евентуално след две седмици, когато направи пълен анализ на състоянието на компанията.

"Разбира се, че знам какви ще бъдат рокадите, но когато съм наясно с всеки един детайл, ще ви предоставя информацията”, каза Кръстев.

В края на месеца всички нови вагони, закупени от Турция, ще бъдат в България и като мине тестовият период от около една седмица, ще бъдат представени официално на хората, каза още транспортният министър.

Като бивш директор на самолетна компания Кръстев заяви, че ще продължава да подкрепя развитието на авиацията и допълни, че е възможно да има директна връзка София-Ню Йорк, но при условие, че има оператор, който може да изпълни презокеанки полет без междинно кацане.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


13 mind games 22.03.2013 | 11:00
Ама много ли си обезпокоен? Можеш ли да покажеш с ръчички колко си обезпокоен?
12 dancho danchev 21.03.2013 | 18:30
И аз съм обезпокоен за БДЖ, не е само Транспортният министър.
11 Коста Николов 21.03.2013 | 16:17
"Транспортният министър е обезпокоен за състоянието на компанията" - всички ние българите сме обезпокоени от състояниято на БДЖ и то най-вече обезпокоени, защото вътре се краде на поразия ако питате мен.
10 Albert Nobbs 21.03.2013 | 15:58
По колко пъти ще се сменя ръководството на родните железници?! Трябва да изготвят някаква цялостна стратегия за реформите в железниците, а не да се правят промени непрекъснато в последния момент.
9 конска саздърма 21.03.2013 | 15:44
а трябва да ти бъде първа грижа, защото цялото бдж чака на тебе. няма кой друг да ги оправи, ако не си ти.
8 Александър Никифоров 21.03.2013 | 15:38
БДЖ ми е последна грижа
7 Drago Panov 21.03.2013 | 15:36
Транспортният министър е обезпокоен за състоянието на компанията. А добър ден! Ние отдавна сме обезпокоени.
6 Ivan Minchev 21.03.2013 | 15:17
Българските държавни железници никога няма да се превърнат в европейски, като английските или немските железници, по простата причина, че трябват милиарди левове инвестиция и поне 100 повишаване на цената на билета, а и на скоростта на движение.
5 траян тодоров 21.03.2013 | 15:08
според мен ще са точно такива
4 траян тодоров 21.03.2013 | 15:08
кой ли пътува още с БДЖ?пенсионерите?
3 мрачен интелектуалец 21.03.2013 | 14:25
Това вече не знам за кой ден се повтаря едно и също. Само тези структурни промени да не се окажат местене на хора от едно място на друго.
2 стефан рогошов 21.03.2013 | 14:25
приватизация трябва, не рокади
1 Petar Petrov 21.03.2013 | 14:23
Приватизацията е повече от наложителна, в противен случай БДЖ товарни превози загиват, но дано наистина цената да е конкурентна и да си заслужава, да не е под обявената стойност.

ТВ програма

Кино

  • Сега Още от деня коментарно предаване /п/
  • 00:45 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:20 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:20 Българското село /п/
  • 03:55 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 04:40 Малки истории /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 05:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 00:30 "Снайперист" - сериал, сезон 3
  • 01:30 "Пожарникарите от Чикаго" - сериал,...
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.