Миналият уикенд полет с повече от 100 сънародници минути преди да кацне в София бива пренасочен към Букурещ. Причината – лоша метеорологична обстановка. Впоследствие обаче авиокомпанията (Луфтханза) не предоставя на пътниците нужната информация и подкрепа, докато се намират на чужда територия, а на хората се налага самосиндикално да организират транспорта си към родината, разказва БНТ.
Самолет, пътуващ в събота вечер от Франкфурт за София, не успява да кацне у нас заради лошото метеорологично време. След около 20 минути кръжене над столицата полетът е пренасочен към румънската столица. Самолетът каца там минути преди 23 часа.
"Кацането беше абортирано от пилота. Тоест ние бяхме тръгнали вече да кацаме. Имаше силна турбуленция, колесникът на самолета беше вече изваден, виждахме пистата, и в последния момент пилотът реши да абортира кацането, защото имаше много гръмотевици и светкавици, които ние виждахме през прозореца. Кацнахме в Букурещ без проблеми за щастие. Може би около 1 час по-късно", разказва Мартин.
Там обаче Мартин и другите пътниците са оставени освен без информация, и без храна и вода. Не им е осигурен и хотел за нощуване.
В Букурещ щом кацнахме ни насочиха към едно от гишетата, на което трябваше да се срещнем с представители на Луфтханза. Щом слязохме там, ни съобщиха, че не знаят какво ще направят. Няма транспорт, няма хотел, няма обезщетение. Просто стояхме 180 човека от самолета и чакахме някакво развитие по случая, но такова така и не се случи", допълни Мартин.
Близо 4 часа пътниците стоят в неведение и притеснение.
"Около 3 часа през нощта решихме да тръгнем. Беше изключително неудобно. Хора, които нямат възможност да си самоорганизират транспорт, хора с малки деца или възрастни хора, които попадат в друга държава. За тях вероятно е било доста по-тежко", коментира още Мартин.
Така Мартин и жена му и техни приятели се организират сами, за да се придвижат до българо-румънската граница, а след това и навътре в страната.
"В крайна сметка, като видяхме, че няма развитие по случая, решихме да си вземем такси от летището в Букурещ до България", каза още Мартин.
Допълнителните разходи, които са възникнали за Мартин заради непредвиденото кацане в Букурещ, са били около 300 лв. Консулът ни в Румъния е бил запознат със случая и е съдействал на сънародниците ни, но не е било възможно да направи много. Мартин не е сигурен дали ако си потърси правата това ще бъде компенсиран от авиокомпанията. А от Луфтханза не представиха коментар.