Срути се скат на новостроящия се ЛОТ-3.1. на магистрала "Струма" край Симитли, съобщи БГНЕС. Земна маса и камъни са се свлекли и са запълнили 2-метровата "джоб"-стена под ската, повличайки предпазната мрежа и рогозката под нея. В сряда в района валя пороен дъжд.
Срутването е в участъка от рудник "Ораново" до Сухата река. Отсечката от 2 километра е с поставена настилка, замрежен скат, маркировка и пътни знаци. Мрежите бяха сложени от алпинисти миналата година, а през есента участъкът неофициално бе пуснат в експлоатация за 20-на дни, след което бе затворен - защото при косото включване в главния път Е-79 тежките камиони започнаха да рушат асфалтовото покритие.
Най-лошото е, че и отляво на срутването скатът също е тръгва да се свлича, има разкъсани участъци от мрежата и от поставената под нея лесозащитна рогозка.
В момента от този лот се строят мостовете от северния вход на най-дългия тунел у нас - "Железница". Единият мост е готов - той минава над стария път Струмско-Долно Церово, жп-линията София-Кулата, шосето Е-79 и р. Струма. Вторият мост готов е почти наполовина. Дясната тръба на тунела в посока Благоевград е прокопана, пред финал е и лявата.
ЛОТ 3.1 Благоевград – Крупник е с дължина 12.6 км. Проектът включва два участъка, като по втория с дължина 5,6 км все още не се работи.
Снимката е илюстративна