Проверка в центрове и магазини показва, че и тази година, макар и минимално, поскъпване на зимните гуми все пак ще има. Но с колко ще се повишат цените и какви са съветите на експертите?
А съветът на специалистите е да се възползваме от този период на годината, пише Ауто Блиц.
"Клиентите са още плахи и очакват да видят какво ще е точно времето занапред, но като цяло по-топло няма да става - време си е за самата смяна на гуми.
Хубаво е повечето клиенти и потребители да дойдат малко по рано, за да избегнем опашките и да е по-лесно за нас и за тях също - да не им губим времето.
Може би в началото на следващия месец ще бъде най-големия наплив. Особено и тогава, ако застудеят още малко температурите ще има големи опашки", обясни Симеон Тракийски, продавач-консултант на автомобилни гуми.
И тази зима обаче гумите поскъпват. "Има известно увеличение. То се забелязва в цените на всички неща и при гумите се забелязва. Аз смятам, че е в рамките на нормалното това увеличение", допълниха търговците.
"В масовите размери спрямо десетина процента от предходната година имат разлика", каза Тракийски.
Проверка в магазини и центрове показа, че цените на средните класове зимни гуми варират между 100 и 120 лв. Отделно от това трябва да си приготвим пари и за смяната.
"Цените са от 15-17-18 лв. на гума с баланса", каза Тракийски.
А на какви гуми ще се спрем е въпрос на личен избор. "Лично моето мнение е, че българите вече гледат повече качеството, но все пак си има хора и които гледат и цената.
Има и такива гуми в среден клас, които ще ви свършат доста добра работа. Нали, съответно може би ще изкарат малко по-малък пробег, но това при всеки човек е индивидуално", обясни продавач-консултантът.
Някои клиенти избират всесезонните. "Малко компромисен вариант, който е за автомобил, които няма изключително голям пробег, ако се движи изключително много автомобила с повечко пробег няма да ви свърши същата работа - както зимна, така и както лятна", съобщи той.
Но експертите са категорични, че не трябва да караме с летни гуми през зимния сезон. "По-лош спирачен път. Като цяло със зимната гума при студени условия ще спрете доста по-лесно отколкото с лятната.
Зимната гума работи под 10 градуса, а лятната гума работи над 10 градуса каучука, така че вече си му е време", посочи Тракийски.