"Не съм чела последния коментар на бившия премиер. Не искам да коментирам неговите изявления", каза вицепремиерът Десислава Терзиева пред TV7.
Вчера Борисов отправи остри критики по адрес на Терзиева, като в личния си Facebook написа, че "министърката, станала известна с цикламеното си костюмче", за пореден път е сгафила – нарушила поне два закона, като назначила Стефан Чайков за председател на управителния съвет на АПИ.
Борисов твърди, че Чайков не е напуснал 12-те фирми, в които участва, а някои от тези фирми и сега работят по проекти на АПИ.
Това го поставя в ситуация на конфликт на интереси.
"Ако Чайков е подписал такава декларация с невярно съдържание, това е престъпно! Затова настоявам, ако информацията в Търговския регистър се окаже вярна, Орешарски незабавно да освободи и цикламеното костюмче, и новия шеф на АПИ. Призовавам Чайков още утре да обяви каква декларация е подписал. Остава въпросът защо и това назначение се прави по този начин? Може би за да попаднат обществените поръчки за инфраструктура в ръцете на хора като "Батко и Братко" и да ни спрат еврофинансирането?", каза той.
Днес Терзиева отбеляза, че при подписването на договора за новия си пост Чайков е подписал съответните изискуеми декларации за конфликт на интереси, и заяви, че не е нейна работа да проверява дали има някакви нарушения в тази посока. "Няма да искам проверка, не се налага", увери тя.
Терзиева обясни, че Лазар Лазаров остава в АПИ като член на УС и дори ще се занимава с европейските проекти. А за неговия наследник подчерта, че е доста известен в гилдията.
По думите ѝ с назначението на Чайков ще бъдат засилени отношенията между бизнеса и АПИ.
Във връзка с задръстванията на магистрала "Тракия" поради ремонта на 61 и 67 км министърът обясни, че това е наложителна рехабилитация, която ще приключи най-рано през лятото на 2014 г. "Вчера съм разпоредила на АПИ, съвместно с Пътна полиция да предприемат бързи, спешни мерки за отклоняване на движението, намиране на алтернативен маршрут и гражданите да бъдат навреме уведомявани за тези неудобства, които ще им бъдат създавани. Но всички трябва да разберем, че ремонтът трябва да се направи, за да не падне виадуктът", изтъкна тя. Срокът за изпълнение на строителството е една година.
Тя обясни, че строителството на Лот 4 на "Струма" върви по план, а изграждането на Лот 3 ще започне най-рано през 2015 г.
По отношение на злополучната отсечка при гара Яна Терзиева обясни, че е права, че е изчакала с отварянето ѝ. Тогава не е бил готов Акт 15. "Бях на работа и бях подложена на такъв медиен натиск от страна на бившия премиер и на кмета на община София да отварям този отсек. Но още отсега заявявам, че аз незаконни действия никога не бих извършила. За мен е важно една магистрала или един път да бъдат открити при спазване на всички законови процедури", каза тя.
Министърът подчерта, че пътният инцидент не е станал на гара Яна, а между село Елешница и гара Яна – на 14 км от мястото на откриването.
Оказва се, че заради намаленото финансиране на ОП "Транспорт" парите за строежа на АМ "Хемус" няма да стигнат. Затова кабинетът търси алтернативно финансиране. Обмисля се дори вариант за публично-частно партньорство. В момента се извършва предпроектно проучване.
"В момента в Северозападна България се работи по няколко проекта, за да се извади трафикът от населените места. Най-проблемната отсечка Монтана–Видин се проектира и изграждането ѝ ще започне най-рано през 2015 г., защото проектът е предвиден за следващия програмен период. В момента се рехабилитират около 1100 км републикански пътища, но това е недостатъчно в общия обем от 20 хил., поясни Терзиева.
Вицепремирът призна, че състоянието на ВиК инфраструктурата е трагично и ако не започне спешно реформиране в този сектор, ще се наложи да се плати много висока цена.