Дни след като пое поста, транспортният министър Кристиан Кръстев започва чистка сред ръководните кадри на БДЖ.
Пред "Труд" той заяви, че не е доволен от управлението на железниците и обмисля промени по високите етажи в компанията.
Причината за евентуалните уволнения е, че мениджърите в БДЖ са изнервили кредиторите, като са отказали да преговарят с тях.
През последните седмици активите на компанията бяха запорирани от заемодатели на железниците заради забавени плащания.
В последните четири години непогасените задължения на компанията достигнаха 120 млн. лева. Скоро предстои ново плащане и тогава БДЖ ще бъде назад с 200 млн. лева.
Преди време бившият финансов министър Симеон Дянков реши да спре субсидията на холдинга заради задълженията му към Световната банка. След приемането на план за оздравяване на компанията плащанията от държавата бяха възстановени.
Кръстев не уточни кои шефове ще трябва да си отидат от управлението. Министърът каза, че занапред ще се работи много активно с кредиторите на холдинга.
Той за пореден път обеща, че приватизацията на "Товарни превози" няма да се случи на всяка цена.
"Сделка ще има само при добра оферта, ако няма такава, ще работим по други възможности”, каза министърът.
Продажбата на предприятието предизвика протести в страната, като демонстрантите успяха да затруднят движението на редица влакове. Според министъра закриването на българските железници няма да реши проблемите в сектора.
"Няма да съм аз човекът, оставил на улицата 13 000 железничари”, заяви той.
Кръстев е провел срещи със синдикатите и представители на Световната банка за отпускането на евентуален нов кредит за компанията.
Той не изключи възможността да бъдат отпуснати допълнителни средства от републиканския бюджет за железниците.
По повод очакваните от дълго време спални вагони от Турция той коментира, че те са изправни и документите им скоро ще пристигнат.