Транспортният министър готви уволнения в БДЖ

Кръстев планира да смени ръководството на холдинга

по статията работи: Христина Рафаилова | 19.03.2013 | 09:29

Дни след като пое поста, транспортният министър Кристиан Кръстев започва чистка сред ръководните кадри на БДЖ.

Пред "Труд" той заяви, че не е доволен от управлението на железниците и обмисля промени по високите етажи в компанията.

Причината за евентуалните уволнения е, че мениджърите в БДЖ са изнервили кредиторите, като са отказали да преговарят с тях.

През последните седмици активите на компанията бяха запорирани от заемодатели на железниците заради забавени плащания.

В последните четири години непогасените задължения на компанията достигнаха 120 млн. лева. Скоро предстои ново плащане и тогава БДЖ ще бъде назад с 200 млн. лева.

Преди време бившият финансов министър Симеон Дянков реши да спре субсидията на холдинга заради задълженията му към Световната банка. След приемането на план за оздравяване на компанията плащанията от държавата бяха възстановени.

Кръстев не уточни кои шефове ще трябва да си отидат от управлението. Министърът каза, че занапред ще се работи много активно с кредиторите на холдинга.

Той за пореден път обеща, че приватизацията на "Товарни превози" няма да се случи на всяка цена.

"Сделка ще има само при добра оферта, ако няма такава, ще работим по други възможности”, каза министърът.

Продажбата на предприятието предизвика протести в страната, като демонстрантите успяха да затруднят движението на  редица влакове. Според министъра закриването на българските железници няма да реши проблемите в сектора.

"Няма да съм аз човекът, оставил на улицата 13 000 железничари”, заяви той.

Кръстев е провел срещи със синдикатите и представители на Световната банка за отпускането на евентуален нов кредит за компанията.

Той не изключи възможността да бъдат отпуснати допълнителни средства от републиканския бюджет за железниците.

По повод очакваните от дълго време спални вагони от Турция той коментира, че те са изправни и документите им скоро ще пристигнат.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


34 nude disco 19.03.2013 | 16:44
ти отиваш към закриване, за железниците не знам.
33 nude disco 19.03.2013 | 16:42
Ама няма да маха работници! Ти малоумен ли си?
32 мрачен интелектуалец 19.03.2013 | 16:42
Става дума за ръководството на холдинга, не чети избирателно.
31 мрачен интелектуалец 19.03.2013 | 16:41
Те ги направиха, само че при персонала. Никой не му стискаше да маха хора от високите етажи.
30 tedka todorova 19.03.2013 | 14:33
Точно от ръководните кадри е проблема и в самото управление. Крайно време е да се вземат необходимите мерки.
29 Mitko Lalev 19.03.2013 | 14:20
По колко пъти ще го сменят това ръководство, тъкмо започват да се получавт нещата и пак промени, така съвсем ще затрият железниците.
28 Драго Попов 19.03.2013 | 11:46
Айде да видим до къде ще я докара. Те много преди него се опитваха да направят такива съкращения!
27 София Павлова 19.03.2013 | 11:37
има си нужда!
26 Батко Реджеп 19.03.2013 | 11:26
Кръстев планира да смени ръководството на холдинга - точно сега, когато трябва да се прави приватизацията на товарни превози, от служебното правителство са се засилили да сменят управлението, защо?
25 Hristo Grozev 19.03.2013 | 11:22
Трябва да се започне от някъде. В държавните предприятия имат много излишни служители, това го знаят и децата.
24 pushit realgood 19.03.2013 | 11:21
Те колко преди него се готвеха да го направят това, дано поне този да успее!
23 Силвия Ганчева 19.03.2013 | 11:20
Няма да е зле, пък да се насъри пътуването с едни по-добру условия за пътниците, вече са прекъснати толкова много връзки, хората не могат да пътуват изобщо удобно с железниците, а това би трябвало да е най-удобния и постоянен транспорт, а той се оказва най-непостоянния и неприятен?!
22 riba mech 19.03.2013 | 11:19
То на първо време да видим, как ще се издължава към кредиторите си , пък после всичко останало.
21 Kremena kremi 19.03.2013 | 11:18
А бе хората няма да имат нищо против, ако се смени управлението да ти кажа.
20 Силвия Ганчева 19.03.2013 | 11:17
Колко шефове смениха досега не знам, ама все така се започва, а после нищо.
19 riba mech 19.03.2013 | 11:17
Ами, ако трябва нека освободи и цялото управление! Защото в крайна сметка БДЖ се докара до тука заради некадърни управници алчни за пари само!
18 Kremena kremi 19.03.2013 | 11:16
Много е тегав казуса с БДЖ! Хем да няма притватизация за да няма уволнения хора, хем трябва да се случи нещо с родната железница за да може тя по някакъв начин да започне да дърпа напред и да си плаща кредитите.
17 Силвия Ганчева 19.03.2013 | 11:15
"Причината за евентуалните уволнения е, че мениджърите в БДЖ са изнервили кредиторите, като са отказали да преговарят с тях." - Те тия май, като цяло се правят на много отворени и нагли! Да иг махат, БДЖ потъва заради некадърни мениджъри!!
16 Margо Filipova 19.03.2013 | 11:12
То там трябва да бъде една сеч, след това и те ще излязат на протест!
15 Georgi Hristov 19.03.2013 | 11:04
Не знам какво трябва да се направи, за да се оправи положението в БДЖ, но все пак това е някакъв старт!
14 dream on 19.03.2013 | 10:57
ще падат глави
13 Анита Кралева 19.03.2013 | 10:49
Вече дори не мога да си спомян колко министри се опитваха да направят съкращения в БДЖ, но се оказваха, заради обществения натиск. Дано този да успее, защото в тази компания работят повече хора, от колкото е необходимо, а още повече крадат!
12 Баба Пъша 19.03.2013 | 10:41
Транспортният министър само да внимава да не си навлече гнева на работниците в железопътната инфраструктура, че ще му стане много "забавно" после.
11 julieta jivkova 19.03.2013 | 10:28
да но не мисля че трябва да спират влаковете и да закриват бдж
10 Tihomir Bojilov
Този коментар е маркиран като неуместен.
9 Viktor Ivanov 19.03.2013 | 09:57
Няма да е зле да се намали персоналът на БДЖ по високите етажи, без друго българските железници отиват към закриване, по-добре е хората да си потърсят друга алтернатива за работа.
8 черното влечуго 19.03.2013 | 09:49
Хубаво прави, че започва все отнякъде. Така и трябва да бъде според мен, защото железниците ни имат много тежки финансови проблеми.
7 Dwight Yorke 19.03.2013 | 09:49
И според мен доста промени трябва да бъдат направени там, за да бъде всичко наред. Със сигурност ще има доста сърдити накрая.
6 Средновековен Рицар 19.03.2013 | 09:47
Много зле се управляваше БДЖ през годините и се крадеше здраво на поразия. Чудя се и аз вече какво ще става там.
5 черното влечуго 19.03.2013 | 09:47
Доста промени трябва да се направят там, защото има много хора, които неясно какво правят при железниците в този момент.
4 Dwight Yorke 19.03.2013 | 09:47
Би било добре всичко да бъде наред покрай тях, но нищо не се знае. В крайна сметка може да излезе някой по-сериозен проблем.
3 Jason Bourne 19.03.2013 | 09:46
Със сигурност доста неща трябва да променят, за да бъдат железниците на ниво. Догодина вече ще разберем дали ще има нови машини и вагони.
2 Росен Костов 19.03.2013 | 09:45
Не уволнение, а на съд трябва да бъдат изправени тези, които са довели БДЖ до това състояние.
1 Лолита Набокова 19.03.2013 | 09:44
Трябва да се направят много промени в БДЖ, защото сега там е някакъв ад .

ТВ програма

Кино

  • Сега Още от деня коментарно предаване /п/
  • 00:45 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:20 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:20 Българското село /п/
  • 03:55 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 04:40 Малки истории /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 05:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 00:30 "Снайперист" - сериал, сезон 3
  • 01:30 "Пожарникарите от Чикаго" - сериал,...
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.