Харманли не иска да приема бежанци

Кметът и жителите на града са против изграждането на бежански лагер

по статията работи: Диана Цветкова | 19.10.2012 | 10:10

За месец бившите казарми в Харманли трябва да се превърнат във временен център за бежанци, в който да може да се настанят хиляда души.

Държавата даде зелена светлина за изграждане на палатков лагер на плаца на някогашните казарми, защото местата за временно настаняване на чужденци у нас са пълни на 90%. А зачестилите случаи на опити на сирийски бежанци да влязат у нас са на път да създадат проблем.

И хората от Харманли, и общината обаче са против изграждането на палатков лагер в града им.

Кметът Михаил Лисков каза пред bTV, че последен е научил за бежанския лагер. По думите му градът е "на нокти".

"Че ние на можем да се оправим с 10-20 мотористи тук, пък с 1000 бежанци, не знам каква сила трябва да ги охранява”, категоричен е Михаил Лисков.

Най-притеснени са живеещите в близост до казармите, които не искат външни хора да се разхождат около домовете им и не вярват, че охраната на лагера ще е ефективна..

Според областния управител на Хасково Ирена Узунова обаче страховете на жителите на Харманли са напразни.

Тя подчерта, че центърът за временно настаняване в Харманли ще работи само в случай на голяма бежанска вълна. За кризисен случай се приема едновременно преминаване на 500 чужденци, а засега най- големите заловени групи по границата с Турция са от 15-12 души.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


51 Wild Rose 19.10.2012 | 18:16
Тъжно, тези хора се нуждаят от помощ, а целият ЕС им затръшва вратата пред носа, само Турция и Йордания остават отворени за тях...
50 Lili Mileva 19.10.2012 | 17:21
Дали ако Анджелина Джоли дойде да ги вербува няма набързо да си променят мнението, това е добра идея между другото. Не е зле да бъде по-човечни.
49 Forrest Gump 19.10.2012 | 16:16
Не искаме бежански лагери, домове за деца и пр. в близост до уж уредените си консервни кутии, наречени апартаменти, а забравяме в какво гето живеем по принцип и че тук става въпрос за човешки същества и съдби, бягащи от насилието в собствената си родина.
48 Лола Мартинес 19.10.2012 | 16:13
"Тя подчерта, че центърът за временно настаняване в Харманли ще работи само в случай на голяма бежанска вълна. За кризисен случай се приема едновременно преминаване на 500 чужденци, а засега най- големите заловени групи по границата с Турция са от 15-12 души." - Мисля, че няма нещо което толкова много да обезпокоява харманлии. Центърът е създаден с превантивна мярка.
47 мишо лешперина 19.10.2012 | 16:04
Цък, външния министър, то даже си го пише. Няма лошо да ги преместят, но къде да е? Все пак се има предвид, че Харманли е сравнително близо до границата.
46 мишо лешперина 19.10.2012 | 16:03
Хубаво де, ама дали има условия в тези села да бъдат настанени бежанци?
45 Олег Божков 19.10.2012 | 16:02
Съчувствам на бежанците и така или иначе сме в демографска криза и нямаме достатъчно работна ръка, можем направо да си ги осиновим тези 1000 човека и да ги впрегнем за благото на родната икономика.
44 ivaylo petrov 19.10.2012 | 15:59
Държавният глава, който урежда тези въпроси, е длъжен да вземе предвид мнението на хармналийци и ако трябва да ги настанява в частната си резиденция. Не е редно толкова сирийци да бъдат настаневи в близост до домовета на хората.
43 todor dzpetrov 19.10.2012 | 15:56
Аз нямам нищо против хората, но нека ги настанят някъде, където няма да всяват смут. Малко ли обезлюдели села има из страната.
42 ivana spasova 19.10.2012 | 15:54
Е, какъв е този страх - какво ще ни направят бежанците? Те са обикновени хора, а не престъпници и изнасилвачи. Стига сме изпростявали, че ставаме смешни. Можеше и ние да сме на тяхно място.
41 Dimi Spiridonov 19.10.2012 | 15:52
Какви будали сме - пазим шенгенската граница от тези нещастни хора, побегнали от ужаса в Сирия, а в същото време Европа постоянно ни бие шута за Шенген. Как ли още трябва да им се подмазваме, докато се смилят над нас:(
40 Milen Stanchev 19.10.2012 | 15:21
Сега отново държавата ще трябва да се бърка в джоба си, или по-скоро в нашия джоб да бърка от цялата тази схема, за да има финансиране за тези лагери за бежанците, които ще пристъпят от Сирия.
39 Pepi Vasilev 19.10.2012 | 15:15
Като видя само тези палатки и тръпки ме побиват да ви кажа. Дано Европейският съюз да даде някой лев за тези хора, че не знам какво ще ги правим в противен случай, честно ви казван...
38 Dimi Petkov 19.10.2012 | 15:09
Мотористите са агресивни, а сирийците са уплашени и търсят убежище. Не мисля, че ще има антиобществени прояви, а и ако има те ще са 100 процента някакви единични случаи.
37 sleeping sun 19.10.2012 | 15:04
Мисля че не е лошо да се помогне на тези хора. какво толкова ако се изгради лагер. да не би американците да са против идеята
36 Петър Попов 19.10.2012 | 15:03
""Че ние на можем да се оправим с 10-20 мотористи тук, пък с 1000 бежанци" - и е прав човека. Трябва да се изпратят няколко поделения на българската армия, за да се разправят с тези хора.
35 Kokoto Monev 19.10.2012 | 14:58
"метът и жителите на града са против изграждането на бежански лагер" - това е все едно да пуснат във вашия квартал за неопределено време едно гето с роми. Дали няма да сте всички против, а? Я да не се правите такива.
34 Milen Stanchev 19.10.2012 | 14:53
Аз питам имаме ли пари тия сирийци да ги поемем, мани рисковете да се пръснат из улиците и да започнат да вършат престъпления, да изнасилват жените ни и т.н....?
33 мистър питкин 19.10.2012 | 14:50
Това си е ангажимент, който сме поели след като сме в ЕС и след като искаме да влизаме в Шенген. Така дали ти си съгласен, или някой от твоите приятели, няма никакво значение!
32 crazy fish 19.10.2012 | 14:46
"Тя подчерта, че центърът за временно настаняване в Харманли ще работи само в случай на голяма бежанска вълна. За кризисен случай се приема едновременно преминаване на 500 чужденци, а засега най- големите заловени групи по границата с Турция са от 15-12 души. " - 15-20 души много ли ти се струват?!?
31 мистър питкин 19.10.2012 | 14:44
Ми Външно засега реагира адекватно. Подготвя нещата много отрано и не се оставят да бъдат изненадани. В случая трябва да се действа много внимателно и спокойно.
30 Milen Stanchev 19.10.2012 | 14:44
Много трудно в подобни ситуации изобщо можеш да премерваш риска според мен. Най-малкото е трудно да знаеш какво ще направят тези малки и големи гаменчета, а и вярата им е една...
29 rozov lak 19.10.2012 | 14:42
Подкрепям те. Все пак не бива да се всява излишна паника, без да е необходимо.
28 Лола Мартинес 19.10.2012 | 14:42
"Тя подчерта, че центърът за временно настаняване в Харманли ще работи само в случай на голяма бежанска вълна. За кризисен случай се приема едновременно преминаване на 500 чужденци, а засега най- големите заловени групи по границата с Турция са от 15-12 души." - Мисля, че няма нещо което толкова много да обезпокоява харманлии. Центърът е създаден с превантивна мярка.
27 Milen Stanchev 19.10.2012 | 14:41
Проблемът, който се заформя покрай тези въпрос тепърва ще се развива и ще придобива широки измерения. Тук е въпросът вече какво ще свърши външно министерство по темата...
26 Лола Мартинес 19.10.2012 | 12:54
По-скоро трябва, но да се премеря риска. А и сега това е едно чудесно обстоятелство за това каква външна граница на ЕС можем да бъдем.
25 Лола Мартинес 19.10.2012 | 12:51
Не само, като бройка, това трябва да се вземе под предвид. Но и като разположение на самия бежански лагер...не може да ти лепнат палатките на някакви бежанци, каквито и да са те, до къщата и да спиш на нокти, че могат да те оберат или нещо друго.
24 luben walew 19.10.2012 | 12:22
то по тая логика, на незнанието, би трябвало нищо да не предприемаме никога
23 luben walew 19.10.2012 | 12:22
явно по оня край не са много отзивчиви хора:)))
22 Мирела Денчева 19.10.2012 | 11:44
Не мога да преценя дали са прави или не
21 Dimi Petkov 19.10.2012 | 11:35
Тия пограничните общини ще бъдат евентуално най-потърпевши от бежанската криза в Сирия, която е на крачка да удари и нашата малка и бедна държавица. Трябва да се помага обаче!
20 Kostadin Filipov 19.10.2012 | 11:21
То на практика никой не иска да ги приема тези бежанци, най-малкото защото не се знае какво може да се очаква от тях. Може да започнат да вандалстват, да крадат и така нататък...
19 rozov lak 19.10.2012 | 11:06
Да, я иди ти живей с няколко стотин бежанци и то сирийци, да ти спят до къщата всяка нощ...
18 rozov lak 19.10.2012 | 11:06
Това определено е един много добър тест за Шенген. Сега трябва да се вземат добре обмислени решения, защото като бъдеща потенцилана крайна краница на ЕС, на България може често да й се налага да изпада в такива ситуации.
17 pesho arkadiev 19.10.2012 | 11:03
Ми то никой май не е съгласен, че затова ги доведоха до нас....защото нашите са се съгласите и сега се ослушват и дрънкат небивалици.....
16 rozov lak 19.10.2012 | 11:03
Това според мен трябва да е един много добре замислен подход, ако въобще има такъв лагер. Все пак е опасно да има бежанци до къщата си.
15 Драго Попов 19.10.2012 | 10:56
Според областния управител на Хасково Ирена Узунова обаче страховете на жителите на Харманли са напразни. Това няма как да го знаят предварително!
14 Rosi Nikolova 19.10.2012 | 10:48
Не нзма как да се реагира в такав аситуация!
13 Beliq Zub 19.10.2012 | 10:37
Разбирам и двтете страни! Държавата наистина трябв ада си даде сметка колко човек аможем да приемем!
12 Marusq Laleva 19.10.2012 | 10:34
Че кой би искал в града, в който живее да се настанят бежанци, но за съжаление нас нико не ни пита, ако ни питаха щяхме да дадем становище и за ромите, които живеят на гърба на нацията и създават по 10 деца.
11 шумния съсед 19.10.2012 | 10:32
Ето един тест по шенгенски :) Това няма да е като да замажеш няколко стени и да плеснеш с ръце, че си готов!
10 Hari Bohosyan 19.10.2012 | 10:29
Никак не им е лесно на тези хора... да не мислите,ч е искат да напускат страната си!
9 lola bunny 19.10.2012 | 10:28
СЕГА пак всичко ще се напълни с такива хора- знаят, че ще ги допуснат тук и затова са дошли.....пак всичко е замислено.
8 София Павлова 19.10.2012 | 10:27
И хората от Харманли, и общината обаче са против изграждането на палатков лагер в града им. Ами то ще настане един ужас, разбирам ги!
7 Petur Marinov 19.10.2012 | 10:24
Не мисля,че трябв ада приемаме толкова много хора!
6 Dolly Staneva 19.10.2012 | 10:24
"Че ние на можем да се оправим с 10-20 мотористи тук, пък с 1000 бежанци, не знам каква сила трябва да ги охранява”, категоричен е Михаил Лисков. Ето ви и решение на проблема, организирате бежанците и те ще се справят с мотористите :))) Всичко е въпрос на гледна точка. И да не се прави кмета им на луд, в 21 век живеем, дано не се стига до там, че харманлии да са на мястото на бежанците и да не разбират какво е тях да ги гледат като престъпници, само защото са решили да защитят изконното си право на живот!
5 Комплексиран интелектуалец 19.10.2012 | 10:17
и аз така си мисля, ама като гледам и коментарите по -долу......
4 Комплексиран интелектуалец 19.10.2012 | 10:17
ми ние българите никога не сме били известни с гостоприемството си, въпреки че комунягите удобно ни учеха на това, засрами се, кмете, на всеки може да се случи
3 Лорета Първанова 19.10.2012 | 10:16
Не мога да разбера защо не искат да се изгради бежански лагер . Трябва да бъдем по добри и да помагаме на нуждаещите се
2 inna manolova 19.10.2012 | 10:15
Ами нормално- като знаят, че след време няма да е само лагер, ами ще останат за постоянно...
1 pushit realgood 19.10.2012 | 10:15
Ами тяхно право е да решат!

ТВ програма

Кино

  • Сега Говори сега следобеден блок
  • 19:50 Разкажи ми приказка предаване за...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:30 След новините
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Алилуя игрален филм...
  • 22:45 По света и у нас
  • 23:00 Студио Х: Бандата игрален филм...
  • Сега "Животът по действителен случай" -...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:30 bTV Репортерите - поредица за...
  • 20:00 "Пътуване до тайнствения остров" -...
  • 22:00 "Дани кучето" - екшън, криминален,...
  • 00:15 "Тъмната страна на Бруклин" -...
  • 03:00 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 03:35 "Светът на здравето" - здравно...
  • Сега "Съдби на кръстопът" - предаване на...
  • 18:00 "Ничия земя" - предаване
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:20 Темата на NOVA
  • 20:00 "Карибски пирати: На края на...
  • 23:20 "Трансформърс: Отмъщението" - с уч....
  • 02:20 "Ямакаши" - с уч. на Шарл Перие,...
  • 03:50 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.