Електроразпределителната компания ЧЕЗ подготвя кампания за мотивиране на коректните си клиенти, но се предвиждат също строги мерки към длъжниците.
На всички клиенти, чиито задължения са просрочени, се изпращат напомнителни писма, в които компанията ги приканва да погасят задълженията си или да се обърнат към някой от центровете за обслужване на клиенти за разсрочване на неплатените суми.
Клиентите, които са оставили телефони за връзка, получават и обаждане с цел да им се напомни за задължението.
Просрочените задължения за електроенергия от битови клиенти на ЧЕЗ достигат 41 милиона лева.
Данните на компанията са към края на месец септември.
Общата сума на забавените плащания - от битови и стопански клиенти, възлиза на около 70 милиона лева.
Стопанските клиенти в Западна България не са издължили в срок 29 млн. лева, от които 2, 34 млн. лева са задължения на бюджетни и общински предприятия. Някои от неплатените сметки са още от 2007 г., посочват от ЧЕЗ.