"За авиобранша назряващ проблем е финансово непосилното първоначално обучение на пилоти и недостигът на кадри. 2017 година и годините нататък ще бъдат критични, ако не се вземат сериозни мерки отсега", съобщи Светослав Станулов, председател на управителния съвет на Асоциацията на българските авиокомпании.
Срокът за обучение на професионални пилоти е 3 години. Според Станулов трябва да се даде възможност за един стабилен поток от кандидати, преминали през добър предварителен подбор, което ще повиши качестовото на авиацията ни. От асоциацията предлагат на българските граждани да бъдат учредени между 15 и 20 броя държавни стипендии, които да покрият обучението.
Станулов не е загубил надежда това да стане факт, въпреки че все още няма равитие по случая. "Друг проблем на авиобранша са таксите, които се заплащат към Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Контролните и сертификационни услуги трябва да са разходно ориентирани", категоричен е Станулов.
По думите му за бранша има проблеми, както навсякъде, но те са повече частични, не общи. "Българската гражданска авиация работи добре с Министерството на транспорта", допълва Станулов. Според председателят на асоциацията обучението на пилоти и таксите изискват законодателна промяна.
"Самият Закон за гражданското въздухоплаване е претърпял вече 15-20 промени", уточнява Станулов. Според него си струва да бъде пренаписан в по-нови условия, но дори и така работещ не създава големи пречки, предаде агенция "Фокус".