Цялостно и интегрирано решение за електронно здравеопазване, съобразено с местните условия, препоръчват от Oracle за България. Като цяло обаче архитектурата е една и съща за всички страни – създават се приложения като електронна рецепта, електронно пациентско досие и приложения за личните лекари, като комуникацията между отделните звена е гарантирана законодателно.
Връзката върви от пациента, през личния лекар и специалистите, изследванията и резултатите, като се връща обратно при личния лекар. Освен това, гарантирана е постоянната връзка между лекарите и техните пациенти, като системата позволява наблюдение и дори идентифициране на потенциални здравословни проблеми.
В България обаче все още липсват стандарти и основни терминологични и класификационни системи. Необходимо е да се достигне и определено ниво на техническа осигуреност преди да се премине към внедряване на система за електронно здравеопазване.
Това означава да се осигури адекватна нова техника, да се подобри техническата и компютърна грамотност сред медицинския персонал, както и да се адаптират медицинските стандарти за новостите.
От чисто техническа гледна точка внедряването на единна система за електронно здравеопазване означава снхронизиране и напасване между сега действащите системи в една болница – включително и счетоводната.
Но от чисто практическа гледна точка ползите от една подобна единна система са изключителни.
Нагледен пример даде Семир Абумелих, собственик на болницата "Дева Мария” в Бургас. Той е внедрил система съобразно нуждите на лечебното заведение, която му дава 100% наблюдение на процесите в реално време и пълен контрол над цялостната болнична дейност. Това значително е съкратило разходите в лечебното заведение.