Експерти от асоциацията "Активни потребители" и от Европейския потребителски център в България днес са на разположение на пътниците, които преминават на терминал 2 на Летище София.
Пътниците ще получават съвети по техни конкретни въпроси и информация за правата им при полет. Консултантите са в обществената зала на терминала, където се намира и специално уреден за целта информационен щанд. Освен устните консултации, там се предлагат и безплатни брошури за потребителските права в специфични ситуации - при полет, пакетни почивки и ползване на мобилна връзка.
Идеята на тази кампания е хората да познават правата си предварително, а не да изпадат в положение на потърпевши поради неинформираност, посочи директорът на асоциацията Богомил Николов, цитиран от БТА.
Инициатор на кампанията са Генерална дирекция"Комуникации" към Европейска комисия и представителство на ЕК в България. Инициативата е част от информационната кампания "В ЕС вие имате потребителски права. Отстоявайте ги!". Самата кампания има за цел да насърчи българските граждани да отстояват правата си, както и да популяризира независимите потребителски организации и институциите, които работят в тази сфера.