Нов интернет портал EcomGrid (Electronic Commerce Grid) ще предоставя среда, в която фирмите ще могат да представят продуктите си и да търгуват помежду си. Сайтът се изработва в момента и все още няма интернет адрес.
Това стана ясно при представянето на проекта с работно заглавие "Трейднет", в Българската търговско-промишлена палата (БТПП). Изпълнител е израелската компания "Полигон груп", пише econ.bg.
Системата ще съдържа два типа каталози - маркетингов и поръчков. В маркетинговия всяка компания ще има отделена страница - със снимки и представяне на продукти. Чрез поръчковия каталог партньорите на фирмата ще могат реално да правят поръчки за продукти.
"Системата представлява социална мрежа за бизнеса", обясни изпълнителният директор на "Полигон груп" Нив Шварц. Той я оприличи на Facebook, насочен към малките и средните предприятия. Шварц обясни, че проектът е ориентиран към малкия бизнес, защото той е в неравностойно положение спрямо големите фирми по отношение на пласирането на стоки.
До момента БТПП е въвела базова информация за 6475 български компании, членуващи в организацията. Подборът е бил по критерий актуалност на информацията, заяви директорът на организацията Цветан Сименов. До края на годината въвеждането на информация за фирми в системата ще е безплатно, но след това ще има някаква такса.