Социалната отговорност - възможност за бизнес печалба

Джейсън Сол дава пет съвета как да преобърнем благотворителността в изгода

по статията работи: Ивайло Ачев | 08.11.2010 | 12:45

Все повече бизнесмени отделят значително време и средства за социална дейност и благотворителност. Според проучване на един от известните специалисти в областта Джейсън Сол дори големите американски корпорации все още действат на принципа „така трябва“ или „задължени сме“, когато развиват социална дейност, вместо да преобърнат позитивите от дадено дело в бизнес печалба.

В новата си книга „Социална иновация“ Сол дава пет съвета как бизнесът може чрез иновативни стратегии да превърне социалната дейност в „стойност“, която решава проблеми, пише Good.is.

Съвет номер едно – печелете от продукти и услуги на вторични пазари. Фокусирайте се върху пазари, които не носят печалба на никой досегашен продукт. За пример авторът сочи програмата на Wal Mart за изписване на рецепти за 4 долара.

Съвет номер две – завладейте новите пазари по заобиколни начини. Най-големите пречки пред завземането на нова пазарна територия в днешно време са социални – липса на кадри, бедност, недобра инфраструктура, необразовани потребители. За пример се сочи Tesco, която наскоро атакува по-бедните райони в САЩ с вериги магазини за плодове и зеленчуци, в които клиентът се разплаща посредством устройство за снемане на пръстов отпечатък.

Съвет номер три – установете емоционална връзка с потребителите. В днешно време малко са областите, където е възможно лесно да излезеш с уникално предложение – обикновено пазарът е наситен с много продукти с близко като градация качество. Затова е нужно да обърнете внимание върху емоционалната стойност на продукта си – примерът тук е Pampers и партньорството с Unicef и инициативата купете си Pmapers, осигурете ваксинация срещу тетанус на едно дете от Третия свят.

Съвет номер четири – развитие на собствени кадри. Много компании се оплакват от днешното образование, затова е по-добре да вземат нещата в свои ръце и да влязат директно в битката. Примерът в лицето на Cisco го доказва – американската технологична компания създаде академия, в която деца от по-бедни семейства се обучават за мрежови специалисти.

Съвет номер пет – въздействайте чрез обратна психология. Пример тук е търговията с въглеродни емисии – вместо да се лобира срещу даден проблем пред политиците, проблемът се превръща в печалба и за обществото, и за бизнеса.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Религията днес
  • 15:30 Деца на времето 2 детски тв филм /5...
  • 16:00 Тревожност тв филм /6 епизод/п/
  • 17:00 Говори сега следобеден блок
  • 19:50 Разкажи ми приказка предаване за...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:30 След новините
  • 20:45 Спортни новини
  • Сега "Послушай сърцето" - романтичен...
  • 16:00 "COOLt" - лайфстайл предаване с...
  • 17:00 "Животът по действителен случай" -...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:30 bTV Репортерите - поредица за...
  • 20:00 "Бягство към победата 2:...
  • 22:00 "Игра на сенки" - екшън, трилър...
  • 00:20 "Фатално затишие" - трилър, драма...
  • Сега "Пак ли ти?" - с уч. на Кристен...
  • 17:00 "Съдби на кръстопът" - предаване на...
  • 18:00 "Ничия земя" - предаване
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:20 Темата на NOVA
  • 20:00 "Игри на волята:...
  • 21:00 "Big Brother" (премиера) - риалити,...
  • 23:00 "355" - с уч. на Джесика Частейн,...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.