Благотворителна кампания за жени, страдащи от рак на гърдата започва в Деня на жената - 8 март, съобщават от ВМА. Целта на кампанията под мото "Близо до мечтата" е да се помогне на жените с рак на млечната жлеза от лечението им до пълното възстановяване на здравето и тяхната привлекателност.
Кампанията е по инициатива на един от световните лидери в производството на силиконови импланти за лице и тяло, в партньорство с Асоциацията на пациентите с онкологични заболявания, Военномедицинска академия и Университетска болница "Александровска".
В рамките на инициативата ще бъдат дарени 24 високотехнологични гръдни импланти на пациентки с карцином на гърдата, които ще бъдат имплантирани в двете болници.
Според официалната статистика на Българския национален раков регистър всяка десета българка е застрашена от рак на гърдата, а всяка година такава диагноза получават над 3400 жени.
В световен мащаб всяка година 1 000 000 жени се разболяват от рак на гърдата, а близо 200 000 умират от това заболяване – цифра, която не може да се пренебрегне, защото, открит навреме, ракът на гърдата е 100% лечим.
Една от всеки осем американки, една от всеки 12 западно европейки и една от 20 българки развиват рак на гърдата годишно. Петгодишната преживяемост на тези жени в САЩ е 89%, в ЕС – 76%, а в България – едва 56,6%.
У нас по данни на Националния раков регистър над 34 000 са хората, които са засегнати от злокачествени заболявания през 2008 г., като броят им е с 994 души повече в сравнение с 2007 г.
При жените най-често срещан е ракът на гърдата – 22,8 % от всички злокачествени тумори, като само през 2008 г. са регистрирани 3584 нови случая. 30,8% от тях са в напреднал стадий. Не са оптимистични прогнозите за заболеваемостта и през следващите 20 години, според които тя ще се повиши с близо 50%.
Специалистите определят три причини за това – повишената заболеваемост, по-добрата диагностика и застаряването на нацията. Само във ВМА през изминалата 2010 г. в Клиниката по гръдна хирургия са постъпили за лечение 654 пациентки с коварното заболяване, като 452 от тях са с доброкачествен тумор, а 202 с карциномен.
Поради тази причина едно от ключовите послания на кампанията е да помогне на пациентките с това заболяване да се идентифицират, да покажат, че когато имат подадена ръка, те са силни, обнадеждени и близо до своята мечта – да възвърнат не само своето здраве, но и своята женственост.