Все повече продукти, използвани в кухнята, намират своето приложение в козметичните салони, пише hellomagazine.com. Термини като "свеж", "зелен", "органичен" и "натурален" все по-често се свързват с "гастро-козметичното" движение, което се характеризира с хармоничното комбиниране на козметични с хранителни продукти.
В основата си тази нова философия се грижи едновременно за външното и вътрешното здраве на човека. Питате се кои продукти влизат в т. нар. "гастро-козметично" движение? Мляко, лимони, зехтин, черен хайвер, грозде, мед, броколи и др.
Може зеленото да не е официалният моден цвят този сезон, но за сметка на това зелените храни стават все по-популярни. Органичните продукти и опазването на природата успяха да повлияят на света на модата и едновременно с това на хранителната индустрия. Козметиката също не беше подмината. Модерното екологично мислене ни насочи отново към природата и тя ни припомни, че е източник на здраве и красота.
Модерният начин на живот, пълен със стрес, замърсяване и неадекватно и изобщо лошо хранене, водят до липсата на витамини и минерали в тялото, което от своя страна рефлектира на цялостното ни здравословно състояние и кожата ни. Нужно е да се погрижим за тялото си отвътре навън със здравословен и балансиран режим на хранене и отвън навътре с подхранващи и овлажняващи продукти за кожата.
Броколите, по принцип познати като здравословна храна, вече могат да бъде погледнати с по-друго око. Скорошни научни изследвания откриха неподозирани възможности на зеления роднина на карфиола. Оказва се, че броколите са силен антиоксидант и дават енергия на организма.
Предизвикателството пред хората, прилагащи храна в козметиката, бе да започнат да използват и броколи. В крайна сметка специалистите вече са извлекли от броколите най-ценните му вещества и са започнали да го прилагат в козметични продукти за подмладяване на кожата, подсилване на имунната ѝ система и преодоляване на съвременния стрес, на който неизбежно сме подложени.