BMW Group, традиционен производител на мощни луксозни автомобили, променя фокуса на усилията си в посока към едно по-зелено бъдеще, коментира електронното издание Automotive News.
Независимо дали става дума за малки автомобили с предно задвижване, електромобили или дизели, за BMW устойчивостта е ключовата тема, коментира Иън Робъртсън, маркетингов директор на баварската компания.
По думите му по-вероятно е правителствените регулации да доведат до промяна в навиците на автомобилните производители, отколкото желанията на клиентите.
52-годишният Робъртсън прогнозира, че скоро електрическите автомобили ще отговарят за 5 до 7% от глобалния пазар на леки коли.
Но ако китайските компании и изследователски центрове успеят да осъществят пробив в акумулаторните технологии, което е национален приоритет, Пекин може да предизвика мащабна промяна в търсенето им, като въведе задължителни продажби на определен процент електрически коли.
"Никой не знае коя технология ще се окаже най-перспективна. Ако не разполагате с пълния спектър, или няма да изпълните изискванията на властите, или няма да задоволите желанията на клиентите."
Единственият сегмент, който Робъртсън отхвърля е въглеродната енергия. Въпреки че в BMW тестваха задвижван с водород модел от 7 серия, маркетинговият експерт смята, че проблемите със съхранението му и създаването на необходимата инфраструктура правят неясно бъдещето на горивото.