Вкарват електромобила и в българското законодателство

До средата на 2012 се очаква да имаме ясна законова уредба за сектора

по статията работи: Апостол Апостолов | 04.11.2011 | 14:21

Така популярните в последно време, поне на приказки, електромобили все още не съществуват в българското законодателство като ясно определен термин. Според информация на Econ.bg обаче това предстои съвсем скоро да се промени.

До месец и половина ще излезе доклад, който да даде ясна дефиниция за електромобила, съобщава специализираната бизнес медия. Вече е сформирана междуведомствена работна група, в която участват представители от Министерството на околната среда и водите (МОСВ), Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) и Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", Националното сдружение на общините в Република България (НСОРБ) и Индустриален клъстер "Електромобили".

Вчера (3 ноември) е проведено заседание на работната група, на което са били обсъдени различни добри практики от Европа, които бихме могли да заимстваме при изготвянето на законодателните промени. Сред дискусиите е засегнато как чрез изменението в законите да се предложат стимули за физическите и юридическите лица да купуват електромобили.

По думите на Илия Левков, председател на Управителния съвет на Индустриален клъстер "Електромобили", след като групата приключи с доклада, предложенията веднага ще бъдат внесени за гласуване в парламента.

В резултат на изготвения доклад ще се променят редица основни закони, като Закона за ДДС, Закона за устройството на територията, Закона за движение по пътищата, както и редица поднормативни актове.

Освен с участието в междуведомствената група, от Клъстера работят и в друга насока - възложили са на Националния център за териториално развитие да промени общинската Наредба за преместваемите обекти на София. Целта на измененията е да се регламентират правилата за изграждане на зарядна инфраструктура за електромобили на общинска територия. Очакванията са, че до края на годината предложенията ще бъдат приети от столичните общински съветници.

След като заработи в София, с помощта на НСОРБ, моделът на клъстера ще бъде безплатно предоставен на общинските съвети и в страната.

"Най-обобщено бих казал, че в средата на 2012 година трябва да сме развили електромобилността в страната", смята Левков.

Наскоро икономическият министър Трайчо Трайков обяви, че държавата има намерение да подкрепи сектора чрез промени в законодателството и финансиране от бюджета. Сред изложените досега идеи са електромобилите да бъдат освободени от такси за регистрация и ползвателите им да имат преференции при паркирането в градската среда.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


6 Иван Цветков 04.11.2011 | 15:42
Ани, трябвало е да попитат Левков какво разбира под ''развили'? Аз също не го вярвам, докато не го видя. А и срока ми се вижда недостижим.
5 V D 04.11.2011 | 15:27
И аз мисля, че не трябва да се плаща данък за тези автомобили, при положение, че не замърсяват околната среда. Трябва все повече хора да бъдат мотивирани да имат подобни автомобили и да започнем постепенно да забравяме за обикновените, които освен, че ни бъркат много сериозно в джоба, много замърсяват. Хайде да видим до къде ще я докарат.
4 Ани Г. 04.11.2011 | 15:18
"Най-обобщено бих казал, че в средата на 2012 година трябва да сме развили електромобилността в страната", смята Левков." Колкото и да ми се ще да му вярвам няма как да повярвам, че до средата на следващата година (която е съвсем близо) електромобилноста ще бъде развита! Няма начин просто!
3 Петър Стоянов 04.11.2011 | 14:55
Дано да не го опарят с много високи данъци при регистрация и годишните, защото няма да е честно спрямо дизеловите например, които замърсяват околната страда много. Наскоро четох някъде, че управляващите са обвинявани в липса на законодателна инициатива именно по тази тема. Ето сега те ще докажат, че не така.
2 Иван Цветков 04.11.2011 | 14:54
Много ме дразнят разни такива правителствени групи, които започват да се събират и да мислят очевидното! Какво има да се мисли толкова? Просто трябва да се създаде подходящата инфраструктура и колите да са на поносими цени и толкова
1 Алекс Г. 04.11.2011 | 14:26
Нашата мила и скромна държава трябва да разбере, че тези автомобили е не наложително, а задължително да се освободят от всякакви данъци и такси, защото какво по-хубаво природата да не се замърсява, както и улиците също?! Това ще бъде един добър стимул хората да си кажат "Хей аз карам кола, която харчи много и замърсява природата. Нека да си купя такъв електромобил, защото няма да му плащам никакви екотакси и стотици левове данъци всяка година".

ТВ програма

Кино

  • Сега По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Референдум с Добрина Чешмеджиева
  • 22:00 Любов и саможертва тв филм /5...
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:25 Ал Хайба тв филм /12 епизод/ (12)
  • 00:10 Още от деня коментарно предаване /п/
  • 00:40 100% будни сутрешно токшоу с...
  • Сега "Ергенът" - романтично риалити с...
  • 22:15 "Коя е тази песен?" - музикално шоу...
  • 23:15 bTV Новините - късна емисия
  • 23:45 "Добрият доктор" - сериал, с.6, еп.7
  • 00:45 "Спирала" - сериал, с.4, еп.2
  • 01:45 "Приятели" - сериал
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • Сега "Hell’s Kitchen България" (нов...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "ФБР" - сериал, сезон 4
  • 00:30 "Частни детективи" - сериал, сезон 3
  • 01:20 "Черният списък" - сериал, сезон 7
  • 02:15 "Врагът отблизо" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.