Здравословен живот и икономическа активност – тези два много важни фактора за развитието на една държава се наблюдават отчетливо при формирането на т.нар. селскостопански пазари на американските производители. Тенденцията в САЩ е явна – все повече производители на селскостопански продукти директно се обръщат към потребителите, а те им отвръщат със същото, пише Good.is.
Според данните на американското министерство на селското стопанство през тази година спрямо миналата година има над 1000 нови пазари за селскостопанска продукция, които се организират от американски производители. Общо в САЩ съществуват 7 175 пазара, които се правят от производители на селскостопанска продукция.
Щатите, в които има най-голямо увеличение на пазарите, са Аляска, Тексас и Колорадо. Най-много ферми обаче има в Калифорния, Ню Йорк и Мичиган.
През 2007 година (последната година, обхваната от официалната статистика) обемът на директните продажби, извършени по оста селскостопански производител – потребител, възлиза на 1,2 млрд. долара. По-голямата част от тези средства подпомагат местната икономика, тъй като производителите продават главно на клиенти, които живеят близо до тях. Секторът на дребните земеделски производители в САЩ дава хляб на над 100 хил. стопани.
Засега обаче в САЩ като че ли не обръщат особено внимание на дребните производители. През миналата година на едрите земеделски производители и животновъди в САЩ са отпуснати субсидии по различни програми в размер на 13,725 млрд. долара. За средните и дребните производители са дадени под 100 млн. долара.