Британското министерство на околната среда и храните (Defra) публикува наръчник, който описва по какъв начин бизнесът и неправителствените организации могат да използват въодушевлението от предстоящата в Лондон олимпиада през 2012 г., за да накарат феновете на спорта да възприемат по-екологични модели на поведение, пише businessgreen.com.
Документът определя Олимпиадата като събитието, което ще има най-големия ефект върху устойчивото развитие на страната за това десетилетие.
Подкрепеният от Defra план, наречен "Теория на игрите" (Games Theory), дефинира 19 принципни точки, които могат да бъдат използвани от компаниите и създателите на екологични кампании, за да капитализират "зеления прозорец" от възможности, който се появява при големи спортни събития.
В него се обяснява, че игрите разполагат с четири основни атрибута за окуражаване на екологичното поведение на феновете. Това са: спектакълът, който хваща вниманието на зрителите, приятелските отношения, демонстрирани между членовете на отборите, чувството за оптимизъм, което се генерира, и "аурата", която брандът на Олимпийските игри създава върху асоциираните с тях инициативи и спонсорите.
Ръководството е почерпило опит от предишни спортни събития като Световните първенства по футбол, Олимпиади и др.
Така например проведената през 2005 г, кампания Do-it-yourself, предшестваща световното първенство в Германия, е спомогнала за спестяването на 1930 тона въглероден двуокис. Tя "впрегнала" конкурентното поведение на хората, с цел пестенето на енергия.
Тогава местните училища, асоциации, клубове, общини и домакинства в Германия бяха окуражени да съставят отбори, които да измислят хитри начини за пестене на енергия.
Колкото повече енергия била спестена, толкова повече точки получавал съответния отбор. Победителите в надпреварата били удостоени с награди, свързани с първенството.