Защитници на природата организираха мащабна и оригинална кампания, за да извадят на показ една от вредните според тях практики на компанията за играчки Mattel.
Неотдавна от Greenpeace посочиха, че производителят на Барби използва в опаковането на своите продукти евтина хартия, за чието добиване се изсичат незаконно дъждовни гори в Азия.
За да разпространи по-добре това послание, организацията нанесе нови черни краски върху и без това страдащото в последно време реноме на любимата на много деца по света кукла. Освен че Барби се смята за пример за претенциозно и безотговорно създание, което култивира стремеж към нереални за постигане телесни пропорции и желание за излишно разточителство, тя застрашава и бъдещето на цялата планета.
Във видеоклип на сайта на Greenpeace главен герой е гаджето на Барби – Кен, пред когото се разкрива истината. Той знае, че приятелката му е била на снимки в гората, но с ужас осъзнава, че действията на Барби водят до смъртта на орангутани и тигри.
Това е така, защото, за да се продава по-изгодно, куклата се опакова в хартия, заради която се изсичат множество дървета. Хартията, която използва Mattel, идва от компанията Asia Pulp and Paper. Нейни клиенти са още групи като Disney, Hasbro и Lego.
Коментарът на Mattel в изявление до медиите гласи, че разработва политики за устойчиво развитие, в които ще влезе и казусът с обезлесяването.