Медиите по изборите били брокери между политиката и публиката

Твърдението е на доц. Орлин Спасов от фондация "Медийна демокрация"

по статията работи: Андриян Георгиев | 14.11.2011 | 12:35

Медиите по време на изборите постигнаха влияние, аналогично на купуването на гласове.

Това коментира Орлин Спасов от фондация "Медийна демокрация", представяйки резултатите от мониторинга на медийната среда в периода на предизборната кампания.

По думите му се е създала "сива" медийна икономика, която търгува с медийни послания до степен на масово продуктово позициониране. Медиите изиграха роля на брокери между политиката и публиката, коментира експертът, цитиран от БТА. 

Спасов посочи, че в хода на официалната кампания премиерът Бойко Борисов е продължил да бъде най-споменаваното лице в медиите. След него се подреждат кандидатите за президент Росен Плевнелиев и Ивайло Калфин. От институциите най-споменавани са ГЕРБ, правителството, БСП, ДПС и т.н. Субектите, изразили най-много мнение в медиите, се оказват партийните лидери Бойко Борисов и Сергей Станишев, а не кандидатите за президент. Тези кандидати не бяха мажоритарни личности, а партийни кандидатури, коментира Орлин Спасов.

Прави впечатление, че отношението към Борисов е било позитивно, докато към Станишев - силно негативно, посочи още Спасов. Положителните публикации за Росен Плевнелиев са шест пъти повече от отрицателните, докато за Калфин - 1,7 пъти повече. Материалите за Меглена Кунева са били два пъти повече в негативна посока, отколкото в положителна. По думите на Спасов по отношение на Кунева е имало мощна негативна антикампания, особено в "жълтата" преса. В медиите е третирана като потенциално опасния трети, който може да пренасочи своите гласове така, че да повлияе на крайния резултат, коментира Орлин Спасов.

Той отбеляза, че колкото по-малко гласове е събрал даден кандидат на първи тур, толкова по-негативно става  отношението към него. Експертът добави, че публикациите за Волен Сидеров са били силно негативни. 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


8 Ани Г. 14.11.2011 | 16:29
Наско, така е ама трудничко. Всъщност аз не знам, кога медиите не са били подобен вид "брокери" по време на изборите? Май винаги. Все пак няма как да бъде отразено нещо абсолютно безпристрастно, особено по време на избори..
7 Свилен Терзиев 14.11.2011 | 16:20
Единствено вестник "Сега" е по-остър спрямо кабинета "Борисов" и то не от вчера, а отдавна! Но това прави ли вестника независима медия? Постоянно да се критикува дори и при направено нещо хубаво не става. А и при такова положение, може да се каже че вестника също е пристрастен и обслужва нечии интереси!
6 Nasko Dobrev 14.11.2011 | 15:59
Наистина медийното брокерство емного опасно за демокрацията, защото купуването на медии по време на избори изкривява информацията в полза на един или друг кандидат и на практика манипулира обществото. Затова трябва да се направи всичко възможно да се съхранят независимите медии!
5 Borislav Bonev 14.11.2011 | 15:57
Добро твърдение, само дето можем да добавим, че медии, каквито имаше преди няколко години - вече няма. Почти всичко слугува на мафията и изобщо дори "24 часа" и "труд" - умряха за мен тотално!
4 Иван Цветков 14.11.2011 | 14:22
Доста мъгляво обяснение от Орлин Спасов! Какво иска да каже с това брокер? Под тази дума може да има доста значения, но явно Спасов ни е спестил неговото, заместено от мъгляво такова! Ясно е, че властта има любими медии, или обратното (не знам как е правилно да се каже)!
3 Стамена Георгиева Георгиева 14.11.2011 | 14:18
Толкова много помия се излива преди и по време на всички избори, че чак ме хваща срам като слушам поредните глупости които ръсят опонентите. На всякъде се плаща да се говори, пише и пускат реклами, така че всичко си е нагласено, а не е просто случайност, така че тези приказки на някой друг, а не вярвам.
2 Георги Петров 14.11.2011 | 12:43
Всяко едно важно събитие в нашата държава, което се случваше по време на изборите беше използвано като реклама от кандидатите за кметове и президенти. Всеки се хвалеше по телевизиите какво ще направи и според мен много хора се подлъгаха от медиите. Те могат да променят тотално представата и разбирането на българина за политика, защото повечето могат много лесно да бъдат манипулирани.
1 Свежка . 14.11.2011 | 12:42
Нека не се заблуждаваме, че хората, на които не им е било платено за вота, са се влияли толкова от медиите. Аз имах един фаворит за президент и до края не се разколебах в него, не става въпрос за Плевненлиев. Т.е. хората предварително са решили за кого да пуснат своя вот и манипулациите спрямо електората са излишни.

ТВ програма

Кино

  • Сега Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Казимир документален филм...
  • 22:00 Страсти в Тоскана 4 тв филм /3...
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:25 Не ме оставяй тв филм /3 епизод/п/...
  • 00:25 Още от деня коментарно предаване /п/
  • Сега bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Кой да знае?" - куиз шоу с водещ...
  • 21:15 "Колко ми даваш?" - забавно куиз...
  • 22:15 Премиера: "Кралят на Тълса" -...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:45 "Спирала" - сериал, с.1, еп.5
  • 00:45 "Свръхестествени имоти" - сериал,...
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • Сега Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Черешката на тортата" (нов...
  • 21:30 "Братя" - сериал, сезон 1
  • 22:30 Новините на NOVA
  • 23:00 "ФБР" - сериал, сезон 2
  • 00:00 "Частни детективи" - сериал, сезон 1
  • 01:00 "Специален отряд" - сериал, сезон 3
  • 02:00 "Врагът отблизо" - сериен филм
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.