"Умни" билбордове съобразяват кой ги гледа

Анлизът на околната среда вдига ефективността на рекламата с 60%

по статията работи: Елена Коцева | 16.04.2011 | 15:14

Дигитални билбордове, които показват различни изображения в зависимост от това кой ги гледа – тази идея не е нова, но напоследък беше прегърната най-вече от стартиращия бизнес като нова форма на ефективна таргетирана реклама, по подобие на онлайн рекламата, пише mashable.com.

"Умната" билборд технология беше представена този четвъртък от разработчиците от Immersive Labs. Софтуерът пристъпва към видео анализ, анализ на средата, анализ на информация от социални мрежи (Twitter и Foursquare) и едва тогава "взима решение" какво да бъде изображението в определен момент.

Ако пред билборда застане млад мъж, то ще се изобрази реклама за афтършейф, а не на дамски хигиенен продукт. Ако наоколо е шумно е много по-вероятно да се появи реклама на аудио системи и компоненти.

Ако пък се подаде информация, че в района, в който е позициониран билбордът, има спортно събитие например, много по-вероятно е да се изобрази реклама на Nike отколкото на FedEx.

Технологията за видео анализ, която от Immersive Labs прилагат при "умния" билборд, не е нова. И сега много от дигиталните билбордове са снабдени с уеб камери, чрез които се определят възрастта и пола на хората, които поглеждат към рекламните пана, както и преценяват колко време минувачите отделят за гледане на рекламите.

Тези данни се ползват от рекламодателите и за измерване ефективността от рекламите в определени райони. Новото в софтуера на производителя на "умните" билбордове е анализът на средата.

Тестове показват, че благодарение на новите данни, включени към анализа на таргет групите, се подобряват ефективността на рекламата с до 60%.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


1 Златка Стоева 20.04.2011 | 15:52
Тази технология е много интригуваща наистина. Едно от предимствата, което виждам в нея е, че "умните" билбордове няма да показват на деца реклами с ясно изразен сексуален контекст.

ТВ програма

Кино

  • Сега Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:00 Данте игрален филм /п/ (14)
  • 04:40 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:25 Звезден прах тв филм /п/
  • 05:45 Арт детектив рубрика за лайфстайл и...
  • 06:00 Книга на книгите 2 анимационен филм
  • 06:25 Звезден прах тв филм
  • 07:15 Телепазарен прозорец
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 05:10 "Дракони: Надпревара до предела" -...
  • 06:00 "Светът на здравето" - здравно...
  • 06:30 "Пътуване около света" -...
  • 07:30 "Тази събота и неделя" - уикенд...
  • 11:00 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 11:30 "Светът на здравето" - здравно...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • Сега "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:00 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:30 "Лабиринт към щастието" - сериен...
  • 06:30 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 07:30 "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.