В Европа се правят тестове на нова спирачка, която намалява шума на товарните влакове наполовина. Преди т.нар. LL block да влезе в серийно производство обаче се извършват редица тестове в реални условия.
Новата безшумна спирачка вече е изпробвана в условията на тежка зима на Скандинавския полуостров. Сега предстоят тестове в горещото лято на Италия. Междувременно новото устройство е подлагано на изпитанията на различната топография на континента.
Преди края на тестовете през 2012 година влакове, съоръжени със спирачката, ще изминат над 200 хил. километра.
В изпитанията на безшумната спирачка участва и германската компания Deutsche Bahn. "Превозът на товари през жп инфраструктурата на Европа расте непрекъснато. Коридорите са много натоварени и вече трябва да отчитаме и нивата на шума", коментира Карл-Фридрих Рауш, който е член на управителния съвет на едно от звената на DB.
Шумът е един от най-големите проблеми при жп превозите, смята и проф. Клаус-Дитер Шьорле, експерт от Министерството на транспорта в Германия. "Количеството стоки, превозвани с влакове, расте. Много хора обаче живеят в близост до жп линиите и ние вече отчитаме опасенията на хората относно шума".