Google предоставя възможността да разглеждате произведения на изкуството онлайн, използвайки технологията "Street View", да си съставяте частни колекции и да разглеждате образи с много висока резолюция. Новата услуга бе лансирана от Google и 17 музея и галерии от различни държави, предаде Ройтерс.
Някои от големите галерии от няколко години насам са се погрижили да направят достъпни онлайн част от произведенията на изкуството, с които разполагат, но Google има намерение да постави нови стандарти в тази сфера. Общо 17 галерии са се включили в проекта на Google, които са посветили на него специален сайт - www.googleartproject.com.
Нелсън Матос, вицепрезидент на инженерния отдел на американската интернет компания, е на мнение, че този сайт ще позволи на потребители от Латинска Америка, Индия и Африка, които е малко вероятно да видят оригиналите, да се запознаят с тях чрез интернет.
Всеки от 17-те музея, които участват в проекта е избрал по една творба, която да бъде снимана с технологията ''gigapixel", осигуряваща образ на компютъра със седем милиарда пиксела, толкова детайлен, че не може да бъде възприет от невъоръжено око.
Освен образите, снимани с тази технология, всеки от музеите е осигурил онлайн достъп до още 1000 произведения на изкуството, позволявайки на хората да ги разгледат в детайли. Потребителите могат да си създават собствени колекции с творби, да коментират и да споделят видяното.
Мотос казва, че Google нямат "никаква финансова изгода" от това начинание, в което всъщност компанията е вложила средства, макар да отказва да сподели на каква сума възлизат инвестициите им в проекта.
Сред някои от известните галерии и музеи, които са се включили в инициативата, са Версайският дворец във Франция, музеят "Kampa" в Прага, музеят "Ван Гог" в Амстердам и Ермитажът в Санкт Петербург.
Матос и представителите на галериите, участвали в лансирането на услугата, обаче са категорични, че без значение колко напреднала е технологията, новият сайт никога няма да замести посещенията в музеите. Напротив, те се надяват чрез тази технология да събудят по-голям интерес у потребителите да посетят галериите и да се запознаят с произведенията на изкуството на живо.