Как книгоиздателите се борят с електронните книги?

Търсят се алтернативни начини за вдъхване на нов живот на книжните издания

по статията работи: Елена Кирилова | 13.12.2011 | 08:02

С навлизането на електронните книги, книгоиздателите срещат сериозни проблеми с продажбите на обикновени книги. Ето защо те търсят алтернативни начини да вдъхнат нов живот на книжните издания на литературните произведения.

Според сайта MediaBistro последната тенденция в тази област е пускането на книги с красив дизайн и текстурирани корици, които не могат да бъдат заменени от цифровите копия.

Джей-Зи, Харуки Мураками и Стивън Кинг са доказателство за това, тъй като новите им книги бяха пуснати на пазара със свой "специален облик".

Новият роман на Стивън Кинг, посветен на убийството на Кенеди, носи името "11/22/63" и радва читателите с интересна обложка, необичайна за подобен род произведения, както и с фотографии, поместени в самото издание, твърди New York Times.

От своя страна "Decoded” на Джей-Зи залага на блестящо златно петно на Роршах на корицата си.

Маделин Милър пък издаде книгата си "The Song Of Achilles”, като на корицата е "сложила" релефен шлем, в който са изваяни дупки и пукнатини.

Изображението изглежда като истинско, благодарение на интересната си текстура и доказва, че книгоиздателите се опитват да се доближат до т.нар. 3D ефект.

Изглежда книгоиздателите се стараят да вземат пример от случващото се в музикалната индустрия, като пускат на пазара красиво проектирани продукти, на които феновете трудно могат да устоят.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


7 d.krumova _ 13.12.2011 | 10:18
По-ефектни корици у нас съм виждала само на преводна литература, но много повече държа на качеството на хартията и начита на слепване на страниците към корицата. Слава богу вече ги няма онези откъсващи се страници още при първото разлистване, но ги има още издателства, които са решили да икономисват от хартия и печатат на долнопробна жълта хартия, напомняща тоалетна такава. Какво естетическо удоволствие да изпитам държейки подобно нещо в ръце?
6 Цвете Жекова 13.12.2011 | 09:43
Този маркетингов трик не се изтърка вече, като се има предвид колко е стар. Не мисля, че това ще привлече толкова хората, които свикнаха да четат с таблети и е-четци.
5 Мариана . 13.12.2011 | 09:42
Тази стратегия едва ли ще проработи у нас, тъй като ефектната корица означава и по-висока цена, а както стана ясно от коледния базар на книгата – интересът и търсенето рязко са спаднали и хората залагат предимно на по-евтини книги. Подобни екстри са за фенове, които обичат колекционерските издания.
4 Свежка . 13.12.2011 | 09:37
Това прословуто навлизане на електронните книги ми звучи като мит. Четем какво се случва по света и как издателските къщи изготвят цели програми за пласирането на книгите си и въобще не отразяваме какво се случва под носа ни. Вярно, че у нас истински издателски къщи почти няма, а болшинството са печатници, авторите пък си плащат, за да им отпечатат книгата. Идеята ми е, че добрите практики от Запада изобщо не ги отразяваме, а си караме по стария и неработещ начин, който само отблъсква и малкото хора, които все още имат желание да четат.
3 Силвия Димитрова 13.12.2011 | 09:30
Логично. Книгата е продукт като всеки останал и се нуждае от добра реклама и визия, за да пробие конкуренцията. В последните години и кориците на книжните издания у нас претърпяха солидна метаморфоза – от скучни и стандартни дизайнерски приумици до другата крайност, която граничи вече с кича и безвкусицата, но има 2-3 родни издателства, които са безупречни в това отношение.
2 Стамена Георгиева Георгиева 13.12.2011 | 09:28
Определено е така Иване. Освен да се нагодят към новите тенденции на пазара, не виждам как по друг начин могат да спечелят тази битка. Въпреки всичко обаче към хартиените издания винаги ще има интерес, особено от ценителите на книгите и хората, който знаят как да пазят очите си. Аз също за сега предпочитам да си купя обикновена книга отколкото да чета от компютъра електронна.
1 Иван Цветков 13.12.2011 | 09:14
Залагат на атракцията :) Книгоиздателите може успоредно с това да развиват и електронните книги, защото е далеч по-практично. Едва ли този ход ще задържи вниманието на хората дълго време!

ТВ програма

Кино

  • Сега Омагьосаният замък детски игрален...
  • 15:45 Телепазарен прозорец
  • 16:00 Бързо, лесно, вкусно
  • 16:30 Светът и ние
  • 16:55 България в 60 минути с Мариана...
  • 18:00 По света и у нас
  • 18:30 Още от деня коментарно предаване
  • 19:00 Последният печели...
  • Сега Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Кой да знае?" - куиз шоу с водещ...
  • 21:15 "Колко ми даваш?" - забавно куиз...
  • Сега "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
  • 18:00 "Сделка или не" - телевизионна игра
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Черешката на тортата" (нов...
  • 21:30 "Братя" - сериал, сезон 1
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.