Гинка Лазарова, или просто Джия - работният ѝ псевдоним, с който е позната в модните среди във Великобритания, в момента е един от най-търсените модели в английската столица.
Преди време красавицата бе избрана за лице на новата рекламна кампания на луксозната марка очила Gok Wan, произведени за британската марка Specsavers. Кампанията бе изключително мащабна и рекламните постери и билбордове с лика на Джия украсиха цял Лондон.
Успяхме да се свържем с Джия, която ни разказа за себе си и ни откри какви качества трябва да притежава един модел, за да оцелее и да се наложи в една среда, в която борбата е меко казано жестока. Историята ѝ започва така...
Родена през 1985 година в Благоевград, а модата я открива, когато е едва 15-годишна.
По онова време обаче, баща ѝ се възпротивил малкото му момиче да се захване с модния бизнес, заради подозрителната му у нас слава.
Самата Гинка споделя, че се радва на това стечение на обстоятелствата, защото модата е доста безпощадна и определено би поставила на изпитание крехкото тинейджърско съзнание.
Няколко години по-късно обаче тя става лице на родната агенция Ivet Fashion, а скоро след това заминава за английската столица.
"Започнах професионално да се занимавам с мода, когато бях на 18 години. Откри ме моят букер в "Ivet Fashion” - Дидо.
В началото пътувах много повече от сега. В момента през повечето време живея в Лондон и там се чувствам истински щастлива”, разказва Джия.
В британската столица тя започва да работи упорито, като добива сравнително добра популярност в местните среди, което си е цяло постижение, считайки, че модният бранш в момента е просто залят от рускини, украинки и всякакви красавици със славянска кръв, които без съмнение се явяват една доста жестока конкуренция.
"Конкуренцията в моята работа е наистина голяма, но това по-скоро ме мотивира, отколкото ме дърпа надолу. Във филмите за мода винаги има доза драматизъм и крайност, които променят представите за тази индустрия в очите на хората”, разкрива още Гинка.
"Отношенията между хората зависят от техните характери и работата не играе чак такава роля. Стрес има, тъй като ние не работим на заплата, а на хонорар и никога нищо не е сигурно. В един момент свикваш с този стрес и той по-скоро подхранва желанието ти да бъдеш още по-добър”, разкрива моделът.
През 2009 година Гинка, която вече се е спряла на артистичния псевдоним Джия, е избрана да участва в клипа към парчето "This is rythim”.
Годината ѝ обаче определено е 2011, когато тя вече е доволно популярна и то не само сред модните среди във Великобритания.
"Станах лице на Gok Wan след като ме избраха на кастинг. Няма нищо любопитно около самия избор. Ежедневно ходя на поне 5-6 кастинга, така че, за мен това беше просто един ангажимент.”
"Определено е нужно да "предлагаш услуги”, различни от тези на модел, за да имаш успешна кариера. Успешният модел е сбор от определени качества и няма глупав модел сред онези, които работят на световно ниво - просто няма как да оцелее”, разкрива Джия.
За родната модна сцена пък споделя: ”През 90-те години у нас имаше престъпност и нямаше правила, така както е нямало и модна индустрия. Последните две неща все още не са налице. Няма как да искаш да станеш модел в България, поради простата причина, че тук няма за кого да работиш. Можеш да го правиш само за престиж.”
Какво още разказа красавицата, може да научите от интервюто ѝ за Jenite.bg.