Малко по-рано този месец, продуцентите на "Хобит: Неочаквано пътешествие", заведоха дело срещу студиото Global Asylum и неговата нискобюджетна лента "Age of the Hobbits" ("Епохата на хобитите").
Премиерата на "Age of the Hobbits" е насрочена за същата седмица, в която ще излезе и може би най-големият филм на годината, режисиран от Питър Джаксън - "Хобит: Неочаквано пътешествие".
Концепцията за спечелването на делото на продуцентите на "Неочаквано пътешествие" е да докажат, че публиката ще бъде объркана от пускането на две, толкова подобни като заглавия, но толкова различни в крайна сметка като качество, продукции.
За целта Питър Джаксън и компания са наели агенцията Nielsen National Research Group, която представила на група потребители плаката на "Age of the Hobbits" в два варианта.
Единият със заглавие "Age of the Hobbits", докато при втория вариант Hobbits е заменено с Java Men.
Когато бил показан плаката със заглавие "Age of the Hobbits", повече от 30% от запитаните отговорили, че зад филма стои Warner Bros., New Line, MGM, Saul Zaentz Co., Толкин или Питър Джаксън.
Когато впоследствие Nielsen демонстрирали същия плакат, но с името "Age of the Java Men" процентът на хората, които предположили, че става въпрос за "Хобит: Неочаквано пътешествие" паднал на 6.42%.
Решението си съдът ще вземе в края на следващата седмица – или точно седем дни, преди премиерата на "Хобит: Неочаквано пътешествие".
Повече за Хобита НЕнегър, тук.