Американската поп икона Мадона, която през тази седмица отпразнува своя 53-ти рожден ден, подписа договор за партньорство с производителя на алкохол Diageo, като в центъра на контракта е марката водка Smirnoff.
Освен че сътрудничеството ще донесе определена финансова изгода за материалното момиче и ще спечели допълнителна популярност за другата страна, интересното в случая е, че едно от съвместните им начинания е организирането на конкурс за танци.
Съревнованието ще е международно, като победителят ще има възможността да стане най-новото попълнение в танцовия екип на звездата за следващото ѝ турне, става ясно от обявената от Diageo информация.
В общи линии конкурсът се вписва като завършек на мащабна онлайн кампания за промотиране на турнето на Мадона и на водката спонсор. На общо 50 тематични страници във Facebook в 50 различни държави, сред които и България, феновете ще могат да споделят истории, снимки и видеоматериали от нощния си живот, а на 12 ноември ще се състоят 50 партита по едно и също време във въпросните държави.
Певицата ще присъства на едно от събитията и ще избере лично новия член на екипа си от предварително подбрани десетима финалисти във всяка една страна. Засега не се разкрива кое ще е партито, което Мадона ще удостои с присъствието си.
Феновете от България могат да подават "заявки" за участие с 60-секундно видео от 22 август. Крайният срок за включване е 10 октомври.
На пръв поглед описаната кампания изглежда гениална идея – макар и ветеран на сцената, Мадж е в крак със съвременните технологии и комуникации и се възползва от тях (и от желанието на компанията партньор), за да увеличи допълнително популярността си.
В специализираните рекламни медии в САЩ обаче се появиха и автори, намекващи, че начинанието може и да не постигне замисления успех. В ерата на Лейди Гага и предвид пренаситеността от конкурси от всякакъв род в последните години, потенциалните участници в представеното като грандиозно състезание може и да са по-малко от очакваното.
На другата страна в задочната полемика по въпроса обаче стоят резултатите от извършено съвсем наскоро маркетингово проучване сред американците, от което става ясно, че Мадона все още стабилно задържа лидерските позиции по разпознаваемост в обществото.
Общо 98% от запитаните жители на САЩ са казали, че нямат никакви съмнения коя е тя, спрямо например 78% разпознаваемост за Кейти Пери. Сходни резултати с Мадона имат знаменитости като Том Круз, Дензъл Уошингтън и Бил Гейтс.
Що се отнася до Diageo, компанията няма да разчита едната слава на певицата да изнесе на гърба си цялата кампания. За начинанието ще работят няколко рекламни агенции, включително и новонаетата и базирана във Великобритания Profero.
Smirnoff е най-добре продаваната водка в света, както и в САЩ, където държи около 21% от пазара с продажби за над 230 млн. долара за финансовата година, приключила на 12 юни. На второ място в Щатите е водка Absolut с дял от 9 на сто.