Вино, което струва по-малко от 5 лири за бутилка, може да има същия ефект върху небцето като вино, което струва шест пъти повече, съобщи ВВС.
"Слепият тест" е проведен на фестивала на науката в Единбург и в него са взели участие 578 души. Били са им предложени различни червени и бели вина, сред които мерло, шардоне, шира, бордо, пино гриджо и совиньон блан на цени от под 5 лири до 30 лири.
Едва половината от тях са успели правилно да преценят чрез дегустация кое е "евтиното" и кое "скъпото" вино.
Изследователи от Университета в Хертфордшир твърдят, че данните им показват, че много хора просто плащат за етикета на виното, без на практика да са в състояние да отличат скъпото от евтиното вино.
Ръководителят на тестовете, професорът по психология Ричард Уайзман, заяви: "Това са забележителни резултати.
Хората не можаха да посочат кои са скъпите и кои евтините вина, което в тези времена на финансови затруднения носи ясно послание - евтините вина имат същия вкус като скъпите."