Ако сте склонни да си поръчвате дълго, а не нормално кафе, или пък да искате допълнително към порцията си пържени картофки, това не значи, че сте алчни, а просто се опитвате да подобрите социалния си статус, сочи ново изследване.
Според проучването, направено от френски изследователи, хората, които поръчват по-големи порции храна, се опитват да убедят себе си или другите, че са по-добре, съобщава Daily Mail.
Експертите смятат, че логиката е същата, както при купуването на големи коли, къщи, телевизори, с които хората доказват социалното си положение.
Проучването е направено от бизнес училището NEC Paris и резултатите му сочат, че тази тенденция е често срещана при по-бедните. Това обяснява и защо в бедните семейства затлъстяването е доста по-голям проблем, отколкото при богатите.
Според Дейвид Дюбоа от NEC Paris увеличението на консумацията на храни е особено разпространено сред уязвимите групи от населението, които имат по-нисък социално-икономически статус.
Учените достигнали до тези изводи, след като провели редица тестове, за да видят дали наистина съществува връзка между размера на порциите и социалния статус.
Изследването било направено сред доброволци и резултатите показали, че често тези, които си поръчват дълго кафе, се намират по-високо на социалната стълбица, в сравнение с тези, които си поръчват нормално или късо кафе.
Друг експеримент разкрил, че хората са по-склонни да поръчват големи шейкове, когато са с компания, но когато са сами, предпочитат по-малки напитки.
По-бедните обаче се опитват да компенсират това, което им липсва, като се стараят да докажат на околните, че положението им не е толкова зле, колкото е всъщност.