Историята на една страна може да бъде видяна не само във витрините на музеите, тя е навсякъде, дори и по улиците и тротоарите. Рубриката на Div.bg - "Изоставената България", този път ни отвежда на разходка из различните краища на страната, където, забравени от всички освен от ръждата, различни превозни средства очакват сетния си час. Вижте тяхната история.
Ветеранът от кариерата
КрАЗ 256 е тежък съветски кариерен самосвал, произвеждан от 1965 г. до 1977 г. Високите му експлоатационни показатели, обезпечени от V-образния 8-цилиндров двигател с 240 к.с., го правят една от най-популярните товарни машини на своето време.
Показаният тук ветеран дълги години отбива службата си в мраморната кариера близо до родопското градче Ардино. Днес мълчаливо наблюдава работния процес, а умореното му тяло носи следите на един дълъг и тежък живот.
Ръждивият исполин
Булдозерът Т-130 е колега на достолепния КрАЗ от същата кариера, който въпреки преклонната си възраст все още успява да бъде полезен на хората с тежката си метална лопата. Машините от този вид са произвеждани от 1969 г. до 1988 г. Снабдени са с 4-цилиндров турбодизелов двигател с мощност 140 к.с. и намират приложение както в промишлеността, така и в селското стопанство.
Захвърлен на брега
Това корабче дълги години е порило мътните води на язовир "Студен кладенец", превозвайки туристи между живописните му брегове, но годините минавали, времената се променили и ето че настанал ден, в който от "Галата" вече нямало нужда. Плавателният съд бил изкаран на брега, а годините и местните жители взели своето. Днес единствено ръждивият корпус напомня за миналите времена и... за това, че къпането в язовира крие опасности.
Останалите ръждиви машини от рубриката "Изоставената България" разгледайте в Div.bg