Смел кандидат за работа е посочил в автобиографията си Господ като лице, от което да бъдат търсени препоръки. Това е само част от бисерите, които работодателите срещат в автобиографиите на кандидат-служители, разкрива проучване на британския сайт careerbuilder.co.uk.
Кариерният сайт е разпитал 700 фирми, които разкриват истинска съкровищница от гафове, създадена от потенциални кандидати за работа, които са престанали да бъдат потенциални след разглеждането на автобиографиите им.
Така например един кандидат смело е заявил, че има опит като повелител на времето и Вселената, а друг е посочил викингите като свои преки предци.
Други кандидати пък показват изключителна липса на въображение или просто крайно спартански стил, предпочитайки да напишат само името, адреса си и информацията "Търся работа".
Очевидно е, че не е това начинът човек да се продава успешно. Нито пък да използва имейл "lovesbeer". Или пък да изтъква изрично, че не е циганин, както е направил друг кандидат.
Това което работодателите търсят, според проучването, са CV-та, които убеждават, че кандидатът има опит в решаване на проблеми и притежава ефективни комуникативни умения.
Важно е също да се знае, че работодателите често използват електронни устройства, за да преглеждат и класират автобиографии. Тоест – не ги изчитат целите, а търсят само по ключови думи.
Така че е добре човек да знае с какво да грабне вниманието на бъдещия работодател, разглезен от многото търсещи работа.