Рекламите действат силно негативно на жените, които не се смятат за достатъчно красиви.
Този и други интересни факти разкрива проучване, направено от The Journal of Consumer Research, което цели да навлезе надълбоко в женското съзнание и да отгатне какво се случва, докато тече рекламният блок.
Изследваните дами са били разделени на две групи, като на всяка група са показани два вида снимки – такива, на които присъствали красиви рекламни лица, и такива, които показвали само опаковката на продукта.
След това на групите са зададени въпроси относно личната им самооценка и дали харесват отражението си в огледалото.
Резултатите – жените, които харесват начина, по който изглеждат, не са обърнали внимание на красивите жени от рекламите.
Останалите дами пък сякаш са се оставили на женската суета и са започнали да правят сравнения с хубавиците от екрана.
По този начин, обръщайки повече внимание на недостатъците си, несъзнателно са намалили личната си самооценка.
Явно е, че именно това е идеята на рекламистите, които целят първо да ни убедят, че имаме проблем, за да ни предложат после великодушно да го решат с чудодейния си продукт.