"Алфа" мъжкарите се завръщат на мода – икономическата ситуация кара "силният” пол да пренебрегва козметиката и процедурите в салона.
Мъжете отбелязват истинско постижение в еволюцията си, отказват от метросексуалния идеал и завръщайки се към брадатия и грубоват външен вид.
Новият мъж е "ретросексуален", а като негово олицетворение биха могли да бъдат приведени актьорите Хю Лори (по-известен още като д-р Хаус) и Зак Галифанакис ("Последният ергенски запой”).
Миналият месец Хю Лори стана лице на серия козметични продукти за мъже на L’Oreal. Той призна, че ролята на красавец е нова за него.
Продажбата на продукти за оформяне на косата за мъже миналата година е намаляла с 15% във Великобритания, на ежедневни одеколони – с 10%, а на кремове и лосиони за лице – с почти 2%, пише в. "Дейли експрес", цитиран от бТВ. Продажбата на самобръсначки и ножчета за бръснене е спаднала със 7%.
"Лъскавият градски тип, който се грижи за външния си вид и не се притеснява да използва козметични продукти за коса и лице, отстъпи на по-естествения, грубоват и брадат ретросексуален мъж, пише сп. "Гроусър".
"Фактът, че мъжете под 45 години се бръснат по-малко, може частично да бъде обяснен с трудните времена, в които живеем, но също и с променяща се мода, по-високите цени и рязкото намаляване на промоциите", продължават анализа си редакторите на изданието.