Някои хора могат буквално да се влюбят в любимите си вещи и са склонни да им отделят повече време, пари и любов, отколкото на близки хора, разкрива ново проучване, цитирано от QMI Agency.
Маркетингово проучване на Аризонския университет, публикувано в списание Journal of Consumer Research, обръща внимание на явлението "любов към вещи". Учените интервюирали хора, вманиачени по коли, мотори, пистолети и компютри относно любимите им предмети.
В резултат на това изследователите открили, че в някои случаи потребителите развиват емоционална привързаност към вещи, замествайки по този начин реалните човешки взаимоотношения.
Така например собственик на кола, кръстена Мейбълин, признава, че прекарва с нея повече време, отколкото с близките си. Друг пък споделя, че е изхарчил всичките си пари, за да си купи нова кола, защото било "любов от пръв поглед".
Изследователите установили, че голяма част от интервюираните са толкова запленени и отдадени на любимата вещ, че не само прекарват времето си с нея, но и харчат неразумни суми пари, за да си купуват допълнителни аксесоари към нея.
Макар склонността на хората да притежават конкретни вещи да е добре дошла за бизнеса, тя не е непременно добра за емоционалното състояние на самия човек, се посочва в проучването. Оказва се, че обикновено хората с такива наклонности са самотни.
"С повишаването на стандарта все повече хора имат възможност да живеят сами. Отдалечаването от дома, близките и приятелите принуждават хората да търсят други начини да се обвържат емоционално без опасност от отхвърляне.
В този смисъл пристрастяването към дадена вещ може би е по-добрият вариант от злоупотребата с алкохол, от престъпността и депресията", заключават изследователите.