Бизнесдамите в България са около 60 000 и те винаги си връщат заемите. Затова и на Втория международен форум на жените предприемачи в България бяха поискани специални програми за финансиране на женското предприемачество.
Българската жена е много образована - 63 процента от дамите у нас имат висше образование, което е над средния процент за Европа. Една жена с висше образование има нужда от изява извън дома, смятат от СЕЛЕНА- асоциацията на жените предприемачи в България.
В много от европейските страни женското предприемачество се насърчава на ниво община. Това трябва да стане практика и в България, защото допринася за развитие на регионите. Според изказванията на форума в условията на криза жените се справят по-добре, по-гъвкави са, по-оперативни са, реагират по-бързо и намират нетрадиционни решения.
Жените са и по-работливи и прецизни от мъжете предприемачи, изтъкват от СЕЛЕНА.
Юлияна Минчева, член на управителния съвет на СЕЛЕНА, предложи занаяти, които единствено жените могат да възродят като например килимарството. Като ниши, в които жените могат да развият свой бизнес тя посочи селския туризъм, спатуризма, модата, текстила и образованието. Жените са силни в сферата на услугите и търговията. Като предимства на жените предприемачи пред силния пол Минчева изтъкна, че дамите винаги гледат много по-далеч в бизнеса, че са по-почтени, по-прецизни и по-работливи. Експертите отчитат, че социалната група на жената домакиня е на изчезване, защото социално-икономическите фактори я притискат да работи и да печели за семейството си. За младите жени предприемачеството е добро решение, тъй като им осигурява гъвкаво работно време и възможност да се грижат по-добре за децата си.