"Проблемът с високите цени на хранителните стоки трябва да се гледа като нещо дългосрочно, което изисква и дългосрочни решения. Оскъпяването може да дойде от различни места – от производителя, през дистрибуторите”, коментира бившият председател на Комисията за защита на потребителите (КЗК) Димитър Маргаритов в студиото на "Здравей, България”.
По негови думи КЗК няма никаква възможност да влияе върху ценообразуването, тъй като няма подобни правомощия, както и това, че в страната няма таван на цените, и ограничения за надценките.
"Ако КЗК трябва да предприеме някакво действие, то трябва да се случи в рамките на действащи кампании за намаление на определени продукти. На терен могат да се проверят две неща – дали процентът на намаление съответства на това, което е обявено. Както и дали има достатъчна наличност на продуктите, спрямо рекламното послание”, добави Маргаритов.
"От началото на годината ключови суровинни източници поскъпнаха. От средата на 2024 г. се усеща, че хората дават повече пари, когато пазаруват. Това недоволство се натрупва в обществото”, посочи той.
Според бившия председател на КЗК стока може да бъде върната единствено, ако има някакви дефекти. "Например при онлайн пазаруването за разлика от всички продуктови групи, при които потребителите могат да върнат дадена стока, ако не им хареса, за хранителните продукти това правило не важи”, обясни Маргаритов.