Партиен проект около Кирил Петков и Асен Василев със сигурност ще има още за изборите на 14 ноември. Двамата възпитаници на Харвард няма да са в състава на служебният кабинет Янев-2, който ще бъде обявен официално утре. Освен тях си тръгва и транспортният министър Георги Тодоров, който остави крайно лоши впечатления за работата си през последните 4 месеца. Тези три смени са сигурни в новото правителство на президента Румен Радев, пише OFFNews, позовавайки се на свои източници.
Разбира се, всичко е предпоследно, докато не излезе указът на държавния глава.
На мястото на Асен Василев според различни източници ще застъпи човек също с впечатляваща визитка - Валери Белчев. Случайно или не, той също е възпитаник на Харвардския университет.
В началото на кариерата си Белчев придобива експертиза в редица водещи търговски банки, включително "Ейч Ес Би Си" (CCF HSBC), "Креди Агрикол Индосюез" (Credit Agricole Indosuez), "Фортис Банк" (Fortis Bank) и "Сосиете Женерал" (Societe Generale). През 2007 г. се фокусира върху инвестиционния бизнес, установява стратегическо партньорство с "Ротшилд и Сие" (Rothschild & Cie) и действа в качеството на изключителен партньор за България до 2013 г.
От създаването на държавното дружество Фонд мениджър на финансови инструменти в България ЕАД през октомври 2015 г. Белчев е негов изпълнителен директор и председател на Управителния съвет.
Освен магистърска степен по публична администрация (MPA) от университета Харвард, той е и магистър по финансови и банкови техники от Университета Париж-2 Пантеон-Асас (Paris 2 Pantheon-Assas), както и от УНСС по международни икономически отношения.
След като Кирил Петков вдигна високо летвата с енергичната си работа в Министерството на икономиката, с доста сложна задача се нагърбва наследничката му на поста Даниела Везиева. Тя бе зам.-министър на икономиката и във второто правителство на Бойко Борисов като представител на Реформаторския блок. До последно за този пост бе спряган и Вальо Михов от надзора на ББР.
От правителството по съвсем други причини, извън партийното строителство, си отива и транспортният министър Георги Тодоров. За разлика от колегите си в досегашното служебното правителство, той се опитваше да прави точно обратното на разкриването на далаверите в ДППИ, БДЖ и останалите структури в системата. Това до голяма степен е логично. Тодоров бе шеф на борда на Пристанищна инфраструктура точно по времето, когато компанията сключи скандален договор с друга държавна фирма - ТСВ, за удълбочаване на каналите във Варненското езеро чрез инхауз процедура. После 420 милиона лева заминаха в посока към дружества, косвено свързани с фамилията Домусчиеви според публикации в Капитал. Самият Кирил Домусчиев отрича да има общо с фирмите, прибрали големия кеш.
Според източници на OFFNews поне 250 милиона лева са незаслужено платените средства по проекта.
На мястото на Георги Тодоров се връща Христо Алексиев, който е един от най-добрите специалисти по жп транспорт в България. Благодарение на неговите усилия през последните години не всички пари от ЕС по еврофондовете изтекоха за изливането на асфалт със съмнително качество. Алексиев вече бе служебен министър в първото служебно правителство на президента Радев през 2017 г. и от него със сигурност ще се очаква най-накрая да донесе промяна и в транспортното министерство, което се смята за стабилен бастион на тандема ДПС-ГЕРБ.
Възможно е от кабинета да си тръгне и министърът на туризма Стела Балтова, срещу чиято работа възражения имат някои от браншовите организации в сектора. В случай че бъде сменена, то името на наследника й на поста ще бъде посочено от туристическия сектор, твърдят източниците на OFFNews.