Като цяло оценките на европейците за качеството на жп транспорта в ЕС са добри – хората са удовлетворени от услугата. Това показа проучване на Евробарометър.
Анкетата обхваща въпроси, свързани с транспортната мрежа, гарите и самите влакове, допълват от агенцията. Анализът показва, че европейците се чувстват сигурни при ползването на железопътния транспорт, освен това лесно купуват билетите за пътуването си.
От друга страна обаче липсата на достатъчно информация за пътуването се оказва дразнеща за хората. Те искат да имат повече подробности в случай, че влакът им закъснява, а имат нужда и от повече разясняване на правата им, показва още проучването.
Какво показват цифрите – 66% от всички анкетирани, ползващи услугите на жп транспорта, определят условията като "много-" или "достатъчно задоволителни". Най-удовлетворени се оказват ллитовците (96%), латвийците (93%) и португалците (81%).
На обратния полюс e Румъния, където 43% от анкетираните са "много-" или "достатъчно неудовлетворени" от услугата. Висок е процентът на недоволните и във Франция и Швеция (по 45%), Германия (46%) и Полша (52%).
По отношение на затруднения за покупка на билет за влака се оказва, че 79% от европейците оценяват като лесна тази операция. Все пак данните на Евробарометър показват, че само 61% от анкетираните в Австрия и 54% в Германия намират, че покупката на билет е лесна.