Кипърската икономика ще се свие с 15% през идните 12 месеца и с 20-25% през следващите 2-3 години, сочат данни на Европейската комисия.
Въпреки това Кипър няма намерение да излиза от еврозоната, категоричен е президентът на страната Никос Анастасиадис.
Гръцкият икономически вестник "Нефтемборики" отбелязва, че спадът в кипърската икономика ще има много по-бърз темп, отколкото в Гърция заради ударите по парично-финансовия сектор.
Според гръцкото издание последиците от решението на Еврогрупата ще бъдат крайно отрицателни за Кипър заради значителното подкопаване на финансовия сектор, който е един от двата стълба на икономиката наред с туризма.
Мнозинството чуждестранни компании ще се оттеглят, защото вече нямат доверие в кипърския модел.
Проектът за споразумение с Тройката за финансова помощ на Кипър трябва да бъде представен на работната група от еврозоната на 4 април. Това съобщи кипърският министър на труда и социалното осигуряване Харис Георгиадис, пише БТА.
Представянето на проекта ще позволи на страните членки на еврозоната да започнат процеса на одобрението му. В някои случаи ще се наложи гласуване на споразумението в националните парламенти, поясни министърът.
Икономическият живот в Кипър остана изправен пред проблеми, след като вчера банките на острова отново бяха отворени. Много кипърски работодатели са затруднени при плащането на заплати, а наеми и други сметки остават неиздължени.
"Ще има трудности и нежелателни ситуации около заплатите", заяви Михаилис Антониу, помощник-директор на Асоциацията на кипърските работодатели.
"Идната седмица вероятно ще се върнем към нормалния живот с икономическа система, която работи. Само че нормалното след шока никога няма да бъде като нормалното преди драмата", предупреждава Антониу.
Днес много магазини и бензиностанции все още не бяха махнали табелите, на които предупреждават, че за плащане се приемат само пари в брой. За сметка на това обаче митниците и другите държавни служби, които също искаха плащане в кеш, вече приемат отново чекове. Това би трябвало да помогне на вносителите да се получат стоките, които бяха блокирани в пристанището на Лимасол.