Бързо растящият списък на индийските милиардери е примамлива възможност за производителите на джет самолети, които търсят посоки за измъкване от глобалната финансова криза, предаде АФП.
В индийския град Бангалор се провежда изложението Aero India 2011, където се представят компании като американската Gulfstream и бразилската Embraer с надеждата да съблазнят индийските богаташи със своите луксозни частни самолети.
Периодът на икономическата криза 2008-2009 година бе голямо изпитание за компаниите, които произвеждат и продават джетове. Цените на частните самолети скочиха с 30%, а реалното летателно време спадна с 40%.
Но бързоразвиващата се икономика на Индия създаде 17 нови милиардера само през 2010 година, заедно с които общият брой на свръхбогатите индийци достигна 69.
Обявеният за най-богат човек в страната Мукеш Амбани подари на съпругата си Airbus с кабини за забавление и душ-кабини за 60 милиона долара по повод рождения ѝ ден.
Въпреки това производителите на луксозни самолети осъзнават, че частният джет не е Ferrari или луксозна яхта. "Частният самолет е преди всичко бизнес инструмент и пазарът в Индия разчита на това", коментират представители на Embraer, дошли на изложението.
От бразилската компания заявиха, че вече са създали 5 самолета за правителството в Индия и 4 за частни корпорации, а през следващите няколко години ще изпълнят още 30 поръчки за бизнеса в голямата азиатска държава.
В края на миналата година американската Gulfstream е имала 17 самолета, които се ползват в Индия от едва пет през 2001 година.
Според данни на компанията за авиационна информация JetNet делът на доставките на нови бизнес джетове в Азиатско-Тихоокеанския регион е нараснал от 7% през 2007 година до 12 процента през 2009 година. Индия има втория най-голям частен самолетен парк в региона със 143 бизнес самолета от всякакъв модел – сигурен знак, че пазарът на свръх луксозни стоки в Индия ще става все по-голям.