В Европа работят над 20 национални системи за управление на жп транспорта. Те подават сигнали и контролират скоростта, но най-големият им недостатък е липсата на съвместимост.
Тези технически недостатъци са и основна пречка пред бързо развиващия се пазар на железопътните товарни превози, където най-голям потенциал крие трансграничният трафик и пречат и за развитието на по-мащабна европейска транспортна мрежа, коментират от Европейската комисия.
По тази причина и все повече се налага мнението, че е необходима Европейска система за управление на железопътното движение (ERTMS). Тя трябва да въведе единен стандарт при оборудването за сигнализация в цяла Европа, позволяващ сверяване на скоростта и забавяне на влаковете при нужда.
Системата ще позволи влаковете да преминават безпроблемно през съвместими национални мрежи, без да се забавят, без да се налагат допълнителни проверки или "напасване".
Проблемите по въвеждането на тази система са основната тема на конференция, която се провежда днес (17 април) в Копенхаген. Надеждите са, че разговорите да ускорят процеса по осигуряване на съвместимост на железопътните системи в различните европейски държави.
На първо място в дневния ред са пречките пред осигуряването на безпроблемни трансгранични услуги, от каквито европейците наистина се нуждаят. На конференцията ще бъдат огласени също така и препоръките на Европейската железопътна агенция как да се подобрят техническите правила за разгръщането на системата.