Обща система прави жп транспорта в Европа по-сигурен

Липсата на съвместимост между националните мрежи бави развитието на жп транспорта

по статията работи: Деляна Петкова | 17.04.2012 | 07:08

В Европа работят над 20 национални системи за управление на жп транспорта. Те подават сигнали и контролират скоростта, но най-големият им недостатък е липсата на съвместимост. 

Тези технически недостатъци са и основна пречка пред бързо развиващия се пазар на железопътните товарни превози, където най-голям потенциал крие трансграничният трафик и пречат и за развитието на по-мащабна европейска транспортна мрежа, коментират от Европейската комисия.

По тази причина и все повече се налага мнението, че е необходима Европейска система за управление на железопътното движение (ERTMS). Тя трябва да въведе единен стандарт при оборудването за сигнализация в цяла Европа, позволяващ сверяване на скоростта и забавяне на влаковете при нужда. 

Системата ще позволи влаковете да преминават безпроблемно през съвместими национални мрежи, без да се забавят, без да се налагат допълнителни проверки или "напасване".

Проблемите по въвеждането на тази система са основната тема на конференция, която се провежда днес (17 април) в Копенхаген. Надеждите са, че разговорите да ускорят процеса по осигуряване на съвместимост на железопътните системи в различните европейски държави.

На първо място в дневния ред са пречките пред осигуряването на безпроблемни трансгранични услуги, от каквито европейците наистина се нуждаят. На конференцията ще бъдат огласени също така и препоръките на Европейската железопътна агенция как да се подобрят техническите правила за разгръщането на системата. 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


29 nabito oko 17.04.2012 | 12:49
то като ресурса ни е скапан, кел файда за системата
28 stupid cupid 17.04.2012 | 12:15
За всичко трябва инвестиции, не може с години да се краде и да очакваме резултати.
27 stupid cupid 17.04.2012 | 12:12
Вагоните пък изчезнаха, а можеше за скрап да ги продадем.
26 Pencho Gospodinov 17.04.2012 | 10:35
Абе каква ти съвместимост - няма такова понятие у нас.
25 Pencho Gospodinov 17.04.2012 | 10:33
Колкото и системи да работят - ефект не виждам у нас.
24 Pencho Gospodinov 17.04.2012 | 10:32
Сигурен, сигурен - колко да стане сигурен?
23 Виолета Донева 17.04.2012 | 10:15
Една реформичка,приватизацийка и ще му сложат края :)
22 Виолета Донева 17.04.2012 | 10:14
Да,ама в Европа стават по-често катастрофи,отколкото у нас
21 Sisunka Mitevska 17.04.2012 | 10:14
20 cherveniqt domat 17.04.2012 | 09:58
и най-сигурният :)
19 inna manolova 17.04.2012 | 09:55
Един от най- старите транспорти - влака:)
18 golemiqt korem 17.04.2012 | 09:51
трябва да има такива общи системи , че работата не е никак хубава
17 крива вежда 17.04.2012 | 09:46
Проблемът при нас е в липсата на инвестиции.
16 galia ivanova 17.04.2012 | 09:44
е , стига де ... все още има надежда :)
15 крива вежда 17.04.2012 | 09:44
У нас нещата са много зле с този вид транспорт.
14 крива вежда 17.04.2012 | 09:42
У нас нищо не може да помогне на ЖП транспорта според мен.
13 нова надежда 17.04.2012 | 09:41
Идеята е много добра, чакаме да се реализира, а не международният влак да закъснява с час и половина.
12 krenvirsh salamov 17.04.2012 | 09:40
да , хубаво е да се друсаш на влак :)
11 julieta jivkova 17.04.2012 | 09:32
Да живеят влаковете :)!
10 La Bicha 17.04.2012 | 09:28
еми те мотрисите нали комунистите ги купиха от Германия та сега се чудим как да им се издължим?:)
9 La Bicha 17.04.2012 | 09:28
8 zvercheto zvqr 17.04.2012 | 09:25
а дано да е по -сигурен :)
7 ekaterina tsoneva 17.04.2012 | 09:23
сигурността му е майката ....
6 La Bicha 17.04.2012 | 09:22
Добре е, така поне ще има някаква по-голяма сигурност
5 Emily Reed 17.04.2012 | 09:21
"препоръките на Европейската железопътна агенция как да се подобрят техническите правила за разгръщането на системата" - по тези критерии вероятно БДЖ-то ще трябва да затвори кепенците.
4 loshoto momche 17.04.2012 | 09:16
като цяло всичко трябва да се подменя ...
3 stupid cupid 17.04.2012 | 08:41
На родните железници и това не би могло да им помогне, трябва пара за нови мотриси.
2 Milica Georg 17.04.2012 | 08:30
Ще станат по-удобни, но едва ли по-надеждни.
1 empty world 17.04.2012 | 07:38
Сигурността на дали се крие в общата система...

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории /п/
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • Сега "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците" - комедийно шоу /п./
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.2, еп.29 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • Сега "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.