Пентагонът е набелязвал обекти на терористичната групировка "Ал Кайда”, които да атакува, чрез изфабрикувани новини, които уж са били излъчени по някоя от арабските телевизии. Схемата е бил доста сложна и в нея са били привлечени субекти и от чужбина, включително PR-компания от Великобритания. Именно тя е създавала фалшивите клипове, които са били записвани на дискове и след това американски войници уж случайно ги изпускали някъде, където след това да ги намерят джихадистите.
Това обикновено се е случвало там, където морските пехотинци на САЩ са провеждали антитерористични операции, предаде ТАСС. Ако например те са провеждали обиск в някое жилище, по време на претърсването уж случайно изпускали някое CD. За да се провери съдържанието на диска обаче е имало нужда от компютър с интернет. В противен случай заради записана вътре програма видеото не е могло да се прегледа. Освен това сред файловете на CD-то е имало и код, който се отчитал през програмата Google Analytics. Благодарение на което е ставало възможно засичането на компютрите и адресите, където клиповете са били гледани. Това става ясно от разказа на Мартин Уелс, бивш служител на британската компания Bell Pottering, която е подготвяла клиповете и дисковете. Информацията пък публикува американският информационен портал Daily Beast, като се позовава на информация на лондонското Бюро на разследващите журналисти.
Уелс разказва още, че след засичането на адресите, от които са били гледани клиповете с изфабрикуваните новини, много често на мястото е следвала атака. "Ако някой ги е гледал в центъра на Багдад, там се нанасяше удар”, разказва той. Бившият служител на Bell Pottering отбелязва и че понякога са били засичани и адреси в Иран, Сирия, както и в САЩ. До информацията обаче не са имало достъп много хора, тъй като всичко е било дълбоко засекретено. Все пак Уелс отбелязва, че доколкото му е известно, възможност да боравят с нея са имали видеоредакторите на PR-компанията, нейните шефове, както и един от командващите на американския военен контингент в Ирак.
Самата схема е действала между май 2007 и декември 2011 г. или поне в този период в нея е участвала и Bell Pottering. За извършените услуги комапнията е получила от Пентагона 540 млн. долара. Работата й е била също да създава и пропагандира негативен образ на "Ал Кайда”, освен да прави дисковете с фалшивите новини. Уелс разказва още, че той и неговите колеги са работили с военните от американската база в Багдад. Според думите му компанията е докладвала за това какво прави на Пентагона, ЦРУ и Съвета за национална сигурност на САЩ.
Самите клипове в дисковете са били създавани най-често по следния начин: Снимачен екип на Bell Pottering отивал на място, където е бил осъществен терористичен акт. След това кадрите се монтирали да изглеждат като репортаж в новинарска емисия, добавял им се звук на арабски говорител и след това се заисвали, като са били изпращани и на местни телевизии.
Според информация на Daily Beast разследващите журналисти са успели да проследят работата на Bell Pottering в Ирак чрез доклади на Въоръжените сили на САЩ и корпоративните отчети на PR-компанията. Освен това са имали и разговори с бивши държавни служители, участвали в информационните операции в Ирак. Според журналистите, докато компанията е работила в Ирак, тя е имала около 300 сътрудника – британци и иракчани. За сътрудничеството си с Bell Pottering признават и от Пентагона, от където уточняват, че то е приключило в края на 2011 г., когато американските войски се изтеглят о страната.