Най-големите рекламни агенции във Великобритания са получили указания от компаниите и медийните агенции да не рекламират на сайтовете на трите британски издания на Рупърт Мърдок - The Sun, The Times и The Sunday Times.
Порталът The Marketing Week отбелязва, че това изискване в най-малка степен ще повлияе на The Times и The Sunday Times, които са с платен достъп.
Именно заради заплащането аудиторията на двата сайта е по-малко отколкото на The Sun, а освен това самите сайтове в по-малка степен предоставят пространство на реклама.
По данни на The Marketing Week, компаниите, които са се отказали от банери върху британските подразделения на корпорацията News International са от четири агенции - Tribal Fusion, Unanimis, Adconion и Jemm Media. Забраната за публикуване на реклами е започнала да действа постепенно от 4 юли и остава в сила и до днес.
От компанията Unanimis са посочили, че първоначално разпореждането е касаело само сайта на News of the World – изданието, което предизвика медийния скандал във Великобритания и което беше закрито.
После тази забрана се е разпростряла и върху останалите сайтове на британските издания на Ръпърт Мърдок.
След като се разрази скандала с подслушването от страна на таблоида News of the World рекламодателите започнаха да бойкотират империята на Мърдок.
В последния брой на вестника нямаше нито една реклама и това по решение на ръководството на News Corp.
В момента във Великобритания се води разследване за дейността на журналистите, като има вероятност то да се разпростре и върху други медии, собственост на магната Мърдок.