Грешка на втория пилот е станала причината за самолетната катастрофа, при която загинаха почти всички членове на руския военен хор "Александров". Това е показало завършилото разследване на руските военни експерти. На третата минута след излитането, когато самолетът се е намирал на 450 метра от летището на Сочи и вече е бил над Черно море, са сработили датчиците, показващи устойчивостта му. Тогава рязко самолетът започва да губи височина, заради проблеми със закрилките. Това пишат днес медиите в Москва, като цитират заключенията на експертите от руското военно министерство, предаде БНР. Те смятат, че причината за случилото се е грешката на втория пилот Александър Ровенски, който е объркал лостовете за прибирането на колесника с този на задкрилките. От този момент нататък самолетът е започнал за губи височина. Екипажът се опитал да го върне на летището, но това не е било възможно да се случи.
Според опитния пилот Виктор Саженин в самолетите "Туполев" въпросните два лоста се намират над пилотите в кабината им и е напълно възможно това да е грешката, особено ако вторият пилот се е разсеял или уморил, когато самолетът е набирал височина.
Според експертите самолетът е бил претоварен. За това говори и фактът, че първо при падането опашката на самолета се отделила от него, след което и дясното крило на самолета се е отделило и е паднало в морето.
В същото време обаче преди дни експерт в авиационното дело заяви пред телевизионния канал РБК, че е възможно на борда да е имало взрив, тъй като вероятно самолетът е бил натоварен и с въоръжение за руската база в Латакия, Сирия, накъдето е пътувал. Той изключи възможността да става дума за терористична атака срещу самолета.
По време на катастрофата загинаха 92 души, между които членове на военния хор "Александров" и редица журналисти, които пътуваха да отразят концерта на хора в освободения от джихадистите северен сирийски град Алепо.