Подводният робот, който бе включен в издирването на останки от изчезналия малайзийски самолет, е бил изваден по-рано от предвиденото, съобщава BBC. Апаратът е бил изваден 6 часа след началото на мисията му, при първоначално предвидени 16. Роботът е достигнал работния си лимит от 4500 м и се е наложило да бъде върнат отново на повърхността.
Дронът претърсваше южната част на Индийския океан. Той изследваше морското дъно, след като бяха засечени предполагаеми сигнали от черната кутия на самолета.
Малайзийският самолет изчезна на 8 март с 239 души на борда, докато извършваше полет от Куала Лумпур за Пекин. Летателният апарат е бил над Южнокитайско море, когато е осъществен последният контакт с него. Малайзийските власти, позовавайки се на сателитни данни, смятат, че самолетът се е разбил в морето, южно от австралийския град Пърт, на стотици километри от първоначалния му курс.
Миналата седмица австралийски плавателен съд засече 4 сигнала, за които се смята, че са от черната кутия на самолета. Последният от тях е бил на 8 април. Оттогава обаче няма индикации, което кара експертите да смятат, че батериите на устройството може да са се изтощили. Причината е, че зарядът на една черна кутия е предвиден за излъчване на сигнал за около месец след падането на самолета. Това бе причината да се включи в издирването и Bluefin-21.
Роботът изпълни 6-часова мисия, след което достигна до лимита си на дълбочина и се наложи да бъде изваден на повърхността", обясни ръководителят на проекта. Той посочи още, че събраните през тези шест часа данни в момента се анализират.
Подводният робот е с дължина около 5 метра и тегло 750 кг. Той е снабден с мощен сонар (ехолот). Апаратът може да се спуска на дълбочина до 4,5 километра и да работи до 25 часа.
Предвижда се роботът да продължи мисията си, когато метеорологичните условия са подходящи.