Човешки и технически фал водят до трагедията с полет 447 на Air France

Повредата в сензорите за скоростта е първопричина за катастрофата

по статията работи: iNews.bg | 06.10.2011 | 17:46

Пилотите на полет 447 на Air France от Рио де Жанейро до Париж, който се разби в Атлантическия океан на 1 юни 2009 година, са реагирали неправилно и са разчели неправилно показанията на инструментите, включително на висотомера, който е показвал бързината на загуба на височина на самолета. Това гласят заключенията на доклад за причините за катастрофата, предаде Bloomberg.

"Изгубихме висотомера", е казал помощник-пилотът по време на трагедията, а всъщност инструментът е функционирал нормално – просто стрелката е сочела надолу, тъй като самолетът е влизал в свредел и се е насочвал към повърхността на Атлантическия океан.

Според заключенията на експертизата самолетът се е разбил, защото поради повреда сензорите за скоростта са блокирали автопилота, а пилотите са взели грешно решение и са се опитали веднага да наберат височина, тъй като са мислели, че самолетът пада, докато той е продължавал да лети нормално. Решението им е довело до практическо убиване на скоростта и съответно невъзможност на самолета да продължи полета. Допълнителна причина за трагедията е, че в този момент капитанът е бил в почивка и самолетът се е управлявал от двамата помощник-пилоти.

Самолетът не е имал технически неизправности, освен повредата в сензорите за скоростта. Именно заради тази повреда срещу Air France има заведени дела за престъпна небрежност.

В катастрофата отпреди две години животът си губят 228 души.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


4 Алекс Г. 07.10.2011 | 12:45
Гледайте пи Дискавъри за разследването на най-големите самолетни катастрофи. Там всичко е описано добре и подробно. На човек могат да му станат ясни много неща.
3 Данчо Георгиев 07.10.2011 | 09:49
Представяш ли си - да летиш ти във въздуха със стотици километри и на няколко километра във въздуха, и да си спокоен, че ще стигнеш жив и здрав до точка "Б". Аз не бих бил сигурен - машина е, чувствителна е като човека - всичко може да стане. А напоследък както зачестиха катастрофите.
2 Иван Цветков 06.10.2011 | 19:39
Значи да разбираме, че тези пари отиват за лечението му от наркотична зависимост?
1 Иван Цветков 06.10.2011 | 18:07
Техника братлета, винаги дава фира, особено тази на предния край на технологиите, каквито са този модел самолети на АЙРБЪС! За съжаление човек постига големите науки с много жертви и трагедии, иначе няма напредък, ще си се возим с каручките, но и от нея да паднеш бива опасно понякога.

ТВ програма

Кино

  • Сега Религията днес /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 05:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории
  • Сега "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.1, еп.71 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • Сега "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.